Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 7734
Toplam 15275950
En Fazla 20355
Ortalama 2610
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 

Sahabenin Kur'an'ý öðrenme ve öðretme gayretleri

Hz. Peygamber Kur'an öðretimini teþvik etmiþ ve "Sizin en hayýrlýnýz Kur'an'ý öðrenen ve öðretendir." (Ýbn Mâce, Sünen, I 77. Nr. 213.) buyurmuþtur.
14/02/2011

Ýnzal edilen âyet veya sûrelerin sâhabîler tarafýndan derhal ezberlenmesine bilhassa özen göstermiþ (M. Zahid el Kevseri , Makâlâtu'l-Kevserî, Kahire 1327, s.18) , vakit namazlarýnda okuyabilmek için ezber hususunda âdeta ýsrar etmiþtir. Bunun için de sûreleri ezbere bilmek mecburî idi. Bazýlarý bazý sureleri , diðerleri baþkalarýný , bir kýsmý ise sûrelerin hepsini ezberliyordu.(M. Hamîdullah, Kur'an-ý Kerim Tarihi , s.45.)

 

Sahabiler, Kur'an-ý Kerim'i iyi ezberleyebilmek için hýfzý aralarýnda taksim ve tilâvet ediyor (Makâlâtu'l-KevserÎ, s.5) , biri diðerinin ezberlemediðini hýfzediyordu. Kur'an'dan bir kýsým ezberi olmayan sahâbi hemen hemen yok gibi idi . Bunda daha sonralarý 'Ömer Ýbnu'l-hattâb'ýn, ganimetleri Kur'an'dan ezber bildikleri miktara göre taksîm etmeyi emretmesinin büyük tesîri olmuþtu. (el- Kettâni , et-Terâtîb, II, 292.)

 

Sahâbilerin Kur'an âyetlerini"tedârüs" yolu ile bellediklerini görüyoruz. Bu metoda göre bir sahabi 10 âyet okuyor, diðerleri dinliyor, bundan sonra bir baþkasý 10 âyet okuyor... Böylece âyetler karþýlýklý okunmuþ oluyordu. (a.g.e., II, 221-222.) Herhalde sahabe bu oturumlarda âyetleri bugün olduðu gibi sadece lâfýzlarý ile okumakla kalmýyor, mânâ ve ihtiva ettiði hükümleri de inceliyordu. Esasen böyle bir metod bizzat Rasulüllah tarafýndan uygulanmýþtý. Hz Peygamber sahabenin öðrendiklerini iyice hazmetmelerini saðlamak için inzal buyurulan âyetleri onar onar âyetler halinde öðretir, birinci on âyet iyice öðrenilmeden diðerine geçmezdi. (Zehebi , Siyeru A'lâmi'n-Nübelâ, I, 350; Mecme'u'z-Zevâid, 1, 165.) Mesela Ýbn 'Ömer'in, bütün ahkâmý ile öðrenmeye çalýþtýðý için Bakara sûresi üzerinde sekiz sene; Hz. Ömer'in ise 12 sene meþgul olduðu rivayet edilir. Hatta Hz. Ömer bu þekilde sûreyi hatmettiði zaman, þükran ifâdesi olarak bir deve kurban etmiþtir.(et-Terâ-tib, II, 280.) Sahabe devrinde bu hafýz okuyuculara "Kurrâ" denilirdi. (F.Buhl, Ý.A., VI, 1001 (Kur'an Mad).)

 

Sahabiler arasýnda bu kelimenin müfredi olan "el-Kâri'" lâkabýyla anýlanlar vardý . S'ad Ýbn 'Ubeyd el-Ensârî, (ö. 16/637) "Sa'du'l-Kâri" adý ile tanýnýrdý. (Ýbn Hacer, el-Ýsâbe, II,31 Nr. 3176. Sahabe arasýnda kârî'lerin sayýsý çok olduðu halde el-Kâri kelimesi ile isimlenen baþka biri yoktu. et-Terâtib, II, 318. Sa'd Ýbn 'Ubeyd el-Kârî' 'Amr Ýbn 'Avf mescidi imamý idi. Kâdisiye'de þehîd edildi. Ýbn S'ad, et- Tabakât, VI, 372.)

 

El-Münzir ibn Amr es-Sâ'di baþkanlýðýndaki talîm heyetinde bulunan ve Bi'ri Ma'ûne'de þehîd edilen 70 sahabi "el-Kurrâ" diye anýlýyordu. (Suyûtî, el Burhân fî 'Ulûmi'l-Kur'an, I, 242.) Ýbn Haldun'a (ö. 808/1405) göre bu kârîler sâdece Kur'an okumasýný deðil, âyetlerin hüküm ve esaslarýnýda biliyorlardý . Ýbn Haldun bu konuda þöyle demektedir: "Sahabilerin her biri fetva vermek salâhiyetini hâiz deðildi. Din iþlerinde fetva ehlinden olmayanlara baþvurulmaz ve dinî meseleler onlardan sorulmazdý. Fetva iþlerinde ancak Kur'an-ý Kerim'i okuyan ve ezberleyen, nâsih ve mensûhlarýný, anlaþýlmasý zor olan müteþabihleri ve anlaþýlmasý kolay olan muhkemleri ve baþka cihetlerini Peygamber'den öðrenmiþ ve yüksek tabakadan olan sahabilere veyahut bu gibi konularý bunlardan iþiterek öðrenmiþ ve dinde yüksek derece sahibi olmuþ kiþilere baþvurulur ve dînî mes'eleler ancak bunlardan sorulurdu. Müslümanlar bunlarý "el-Kari" in çoðulu olan "el-Kurrâ" adýyla anarlardý ki bu da Kur'an ve kitap okuyanlar demektir... Fýkýh ilmi geniþleyince fakîhlik bir meslek oldu. Bundan sonra "Kurrâ" deyimi bir terim olarak "fukahâ" ve "ulemâ" deyimiyle deðiþtirildi. (Ýbn Haldun, Mukaddime Terc. II, 524-25.)

 

Kur'an'ý en iyi bilen ilk Müslümanlardan Kârî sahâbilerin sayýsýnýn 3.000 olduðu (Kur'an-ýKerim Tarihi , s. 46.) dikkate alýnýrsa, yukarýda zikrettiðimiz mânâda ciddî bir Kur'an tedrîsinin sahabe devrinde ne kadar yaygýn olduðu kolayca anlaþýlmaktadýr.

 

Hz. Peygamber hadisleri ile olduðu kadar hareketleri ile de sahabileri Kur'an okumaya teþvik etmiþtir. Kur'an okumasýný istediði Ýbn Mes'ûd'un "Kur'an sana nazil olduðu hâlde ben mi okuyacaðým" þeklinde nezâketine karþýlýk Rasulüllah; Kur'an'ý baþkasýnýn aðzýdan dinlemekten hoþlandýðýný ifade etmiþ, Ýbn Mes'ûd'un Nisâ suresinden okuduðu âyetleri büyük bir huþu' ile dinledikten sonra kendisine iltifatlarda bulunmuþtur. (Ýbn S'ad, Tabakât, II, 342.)

 

Ubey Ýbn Ka'b'ýda "ümmetimin en iyi Kur'an okuyaný" diye nitelemiþtir. (Ýbn 'Abdil, l-Berr, el-Ýsti'ab, I, 66-67 Nr. 6; ZehebÎ, Mar'ifetu'l-Kurrâ'. I, 32.)

 

Hz. Peygamber'in vefatýndan sonraki dönemde de Kur'an öðretimi büyük bir hýzla devam etmiþtir. Muhtelif ilim merkezlerinde bulunan mütehassýslar bu öðretimi hassasiyetle yürütmüþlerdir: Ebu'd Derdâ (ö.32/652)'nýn Dimaþk Mescidi'nde her gün sabah namazýndan sonra baþladýðý ve öðle vaktine kadar devam ettiði Kur'an dersleri meþhurdu. O, buradaki faaliyetine vefatýna kadar devam etmiþti. (Makâlâtu'l-Kevserî, s.14-15 ve19.) Süveyd Ýbn 'Abdi'l- Azîz bu derslere âit müþahedesini þöyle anlatýr: "Dimaþk Camii'nde sabah namazýndan sonra kendisinden Kur'an kýrâatinde bulunmak için talebeler Ebu'd Derdâ'nýn etrafýnda toplanýrdý . Ebu'd Derdâ bunlarý onar kiþilik gruplar halinde ayýrýr ve her grubun baþýna bir arif (baþkan) koyardý . Kendisi de mihraba oturur, gözü ile bütün öðrencileri murakebe ederdi . Hatasý olan talebe baþkanýna müracaat eder, baþkan hata eder veya müþkil durumda kalýrsa Ebu'd Derdâ'ya baþvururdu. (Ma'rifetu'l-Kurrâ', I, 38; krþ . Duha'l Ýslam, II, 96.) Bir gün Ebu'd Derdâ "Sâm" adýndaki bir talebesine nezâretinde Kur'an okuyanlarý saymasýný söylemiþti . Ve Sâm saydý; 1600'den fazla öðrenci vardý. (Ma'rifetu'l-Kurrâ', I, 38.) Ebu'd Derdâ öldüðü zaman bu Kur'an öðretimi faaliyetini devam ettirmek için yerine Ýbn 'Âmir'i býrakmýþtýr. (a.y) Ýbnu Abbâs (ö.68/687)'ýn Mekke'de sayýsýz talebeye Kur'an öðretmede gayretleri olmuþtur. (Makalatu'l Kevserî, s. 18-19.)

 

Abdullah Ýbn Mes'ûd (ö.32/652), Küfelilerin hem kadý ve müezzini, hem de öðretmenleri idi. (Ahmed Emin, Duha'l-Ýslam, II, 79.) Orada büyük bir talebe cemâtine Kur'an öðretti. Güvenilir âlimlerin nakline göre Ýbn Mes'ûd'un Küfe'de öðretimini idare ettiði talebelerinin sayýsý 4.000'e

ulaþýyordu. (Makâlâtu'l-Kevserî, s.18-19.) Ebû-Musa'l-Eþ'ârî'nin Kur'an-ý Kerim öðrettiði yer Basra idi. O da burada, Basra Camii'nde her günün sabahý gün doðumundan öðle vaktine kadar Kur'an'ý öðretiyor ve hýfz ettiriyordu. Onun takip ettiði ûsül de diðerleri gibi idi; talebelerini halkalar halinde oturtur ve her halkaya nezâret edecek bir nâkib koyardý. (Makâlâtu'l-Kevserî, s.14-15.) Basra'da Ebû Musa'l-Eþ'âr'î (ö.44/664)'nin halka-i tedrisinde çok sayýda insan Kur'an'ý ezberlemiþti. Ebu-Mûsa

'Ömer Ýbn el Hattâb'a Basra halkýndan birçok kiþinin Kur'an-ý ezberlediðini yazý ile bildirdiði zaman, Hz. Ömer ona bir takdir yazýsý yazmýþtý. Ertesi yýl hafýzlarýn sayýsýnýn geçen seneye nazaran kat kat fazla olduðu bildirmesi üzerine, Hz. Ömer, Ebû Musa'ya, Kur'an-ý ezberletme iþini býrakmasýný, çünkü böyle giderse halkýn hýfz ile meþgul olurken, onun hükümlerini anlama ve öðrenmeyi terk etmelerinden korktuðunu bildirdi. (et-teratîb, II, 280 (Ýbn Rüþd, Câmi'u'l-Beyan ve't-Tahsil'den.) Bu devirde de çeþitli ilim dallarýnda mütehassýs olanlar mevcûd idi. Her sahabinin Kur'an'ý ayný derecede bilmesive güzel okumasý mümkün deðildi. Bazý sahabiler diðerlerine nazaran Kur'an'ý hem daha iyi biliyor, hem de daha tesirli okuyorlardý. Biz Resulullah'ýn Kur'an-ý bu mütehassýslardan öðrenmelerini sahâbilere sýk sýk tavsiye ve emrettiðini görüyoruz. Onun bu husustaki emri þudur: "Kur'an'ý dört kiþiden alýnýz: 'Abdullah Ýbn Mes'ud (ö.32/652), Ebu Huzeyfe'nin âzâdlýsý Salim (ö.106/724), Mu'az Ýbn Cebel (ö.18/639) ve Ubey Ýbn Ka'b (ö.19/640). (Ýbn Sa'd, a.g.e., II, 352; Ma'rifetu'l-Kurrâ', I, 33; SÝyeru A'lâmi'n-Nübelâ, I, 284 ve 347.) Hz. Peygamber bu sözü ile ihtisasýn önemine iþaret etmiþtir. Râþid halifelerde ilimler konusunda bu usûle uymuþlar, idareleri altýnda bulunanlara hangi ilmi kimlerden alacaklarýný belirterek her ilmin uzmanýný göstermiþlerdir. Ömer Ýbnu'l Hattâb "elCâbiye" (el-Câbiye, Dimaþk'a baðlý bir köydür. Mu'cemu'l-Buldân, C.II, s.3.) de okuduðu bir hutbede "Kur'an-ý öðrenmek ve onunla ilgili bir þey sormak isteyen 'Ubeyy'e; farzlar konusun-da bir þey sormak isteyen Zeyd Ýbn Sâbit'e; fýkýh konularý ile ilgili sorusu olan Mu'âz Ýbn Cebel'e; mâlikonularla ilgili mesele sormak iste-yenler bana müracaat etsin. Çünkü Allah beni onun bekçisi ve tak-simcisi kýldý..." (Zehebî, Tezikira, I, 20; Mecme'u'z-Zevâid, I, 135. Ayrýca bkz. Ýbn s'ad, a.g.e.,II, 339 el-Ýstî'âb, III, 1104.) demiþtir. Kur'an konusunda mütehassýs sahabi Ubeyy'e, Ebû-Hurayra, ibn Abbas ve Abdullah Ýbn Saib... gibi sahâbiler ve büyük bir tabiîler grubu talebelik etmiþtir. (el-Ýtkân fî 'Ulûm'il-Kur'an, I, 204-205.)

 

Kur'an'ý baþtan sona ezberleyen sahâbiler var mý idi? Adedi ne kadardý?

 

Kaynaklar Kur'an'ýn tamâmýný ezberleyen sahabilerin sayýsýný 4-10 olarak göstermektedir. Enes (r.a.)'e sorulan bir soru üzerine o, hafýz sahâbilerin dört kiþi olduðunu söylemiþ ve 'Ubey Ýbn Kâ'b, Muâz ibn Cebel, Zeyd Ýbn Sabit ve Ebû- Zeyd'in isimlerini saymýþtýr. (Ýbn Sa'd a.g.e.,

II, 356; Siyeru A'lâmi'n-Nübelâ, I, 281 ve 319; el-Burhân, I, 241.) Eþ- Þa'bi ise, altý kiþi olduðunu söylediði hafýz sahabilerin adlarýný verir ve yukarýdaki isimlere Ebu'd Derdâ ve Sa'd ibn Ubeyd'iekler. (Ýbn Sa'd, a.g.e., I, 355, el-Burhân, I,356) On kiþi olarak sayanlar ise yukarýdakilere Hz. Ali, Hz. Osman, Temim ed-Dari (ö.40/660), Ubâde Ýbnu's Samit (ö.34/654) ve Ebû-Eyyüb'u ilave ederler. (er-Riyadu'l-Mustetâbe..., s.14. Burada Sa'd Ýbn Ubeyd'in adý sayýlmaz.) Bu isimleri otuzdan yukarýya çýkaranlar da olmuþtur. (Bkz. es-San'ânî, Tavdîhu'l-Efkâr, II, 429-430 (Adlarý için).)

 

Kur'an'ý ezberlemiþ olan bir de kadýn sahabiye'yi müþahede etmekteyiz. Bu, Resulullah'ýn kendisine "eþ-Þehide" adýný verdiði ümmü Veraka bint Abdillâh Ýbni'l - Haris el -Ensari' dir. (el-Ýtkân, I, 203-4.)

 

Bu yazý 8922 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

06/10/2020 - 01:41 DÝNÎ HAYATIN ÜÇ BOYUTU: DAVRANIÞ, DUYGU VE BÝLGÝ 

n

23/04/2020 - 04:57 DOÐRUNUN YARDIMCISI ALLAH’TIR / Dr. Abdülkadir ERKUT 

n

23/04/2020 - 03:55 RAMAZANDA TAKVA EÐÝTÝMÝ / Dr. Ekrem KELEÞ 

n

30/03/2020 - 10:58 DÜNYA, ÝMTÝHAN DÜNYASIDIR / Nurcan SOLAK 

n

03/02/2020 - 10:48 PEYGAMBER EFENDÝMÝZE SALAT Ü SELAMIN MANASI  / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

14/10/2019 - 11:50 ÝNSANLIÐA ÖRNEK VE ÖNDER TOPLUM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

16/09/2019 - 10:34 BARIÞ DÝNÝ ÝSLAM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

17/12/2018 - 01:23 ALLAH DOSTLARI KÝMLERDÝR?

n

19/11/2018 - 10:32 Kur'an'ýn ýþýðýnda insanlýða model gençler

n

17/10/2018 - 03:33 Kur'an ile Dirilmek

n

10/04/2018 - 01:33 DÜNYA HAYATINDA  ALLAH’IN TARAFINDA OLMAK

n

30/03/2018 - 12:04 DÜNYA VE AHÝRET MUTLULUÐUNUN YOLU: AMEL-Ý SALÝH

n

30/03/2018 - 11:39 RABBÝMÝZÝN BÝZLERE KUTSAL EMANETLERÝ: TOPRAK, SU, HAVA

n

30/03/2018 - 11:31 KUR’AN’DA MUSÝBET KAVRAMI  ÜZERÝNE PSÝKO-SOSYOLOJÝK  DEÐERLENDÝRMELER

n

29/03/2018 - 01:10 ÝSLAM MEDENÝYETÝNÝN BAÞKENTLERÝ: MEKKE, MEDÝNE, KUDÜS

n

03/01/2018 - 11:26 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA; GELÝN KUTSAL KÝTABIMIZI DOÐRU OKUYALIM

n

10/11/2017 - 01:44 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA: GELÝN RABBÝMÝZÝ DOÐRU TANIYALIM

n

02/10/2017 - 04:12 YARATILIÞ GAYEMÝZ: ÝBADET/ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:43 ÝBADETLERÝN  BÝRLÝÐÝMÝZE KATKISI

n

03/07/2017 - 04:09 AHD ve MÝSAK SORUMLULUKTUR

n

13/06/2017 - 12:10 MANEVÝ BAKIM AYI: RAMAZAN

n

18/04/2017 - 09:24 ÝLAHÎ RÝSALET ELÇÝLERÝNÝN MÝSYONU: ÝNSANLIÐI ÇATIÞTIRMAK DEÐÝL BARIÞTIRMAKTIR

n

28/03/2017 - 03:11 TEFEKKÜR

n

20/03/2017 - 01:07 ÝSLAM’IN HEDEFÝNDE ÝNSAN VARDIR

n

17/02/2017 - 11:41 KUR’AN-I KERÝM’DE MÜNAFIKLARIN ÖZELLÝKLERÝ

n

29/12/2016 - 10:57 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

19/12/2016 - 03:08 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

07/11/2016 - 12:31   KUR’AN’DA VELÂYET KAVRAMI

n

18/10/2016 - 04:51 YÜREKLER ve YÖNELÝÞLER

n

21/09/2016 - 03:28 ÝSLAM'IN ÝSTEDÝÐÝ DÜZEYE ULAÞMAK

n

14/06/2016 - 11:19 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

10/06/2016 - 10:09 GÜNLÜK HAYATIMIZDA KUR’AN

n

07/06/2016 - 02:46 Ýnsan Dünyaya Emanet

n

02/05/2016 - 12:32 KUR’AN AÇISINDAN MESCÝD GERÇEÐÝ

n

18/01/2016 - 02:22 EÐER BÝLMÝYORSANIZ

n

01/12/2015 - 03:35 KUR’AN’A GÖRE SAHABE GERÇEÐÝ

n

20/11/2015 - 01:28 TAKVA

n

09/10/2015 - 02:44 Zaman, Ýnsan ve ziyan

n

07/09/2015 - 03:47 KUR’AN EÐÝTÝMÝ

n

08/08/2015 - 10:46 KOMÞULUKTA KUR’ANÝ ÖLÇÜ

n

06/07/2015 - 12:38 AZIKLARIN EN HAYIRLISI  VE EN SONSUZ OLANI

n

11/05/2015 - 02:51 HEPÝNÝZ ÂDEM’DENSÝNÝZ Âdem ise Topraktan

n

27/04/2015 - 12:27 Kur’an’ý, Tabiatý ve Tarihi Anlamak

n

23/12/2014 - 03:22 Þükür-Þâkir

n

27/10/2014 - 03:11 KURÂN KARÞISINDAKÝ DURUÞUMUZ

n

24/10/2014 - 03:42 KURÂNIN METÝNLEÞME TARÝHÝ

n

04/07/2014 - 04:28 Haram Lokma ve Toplumsal Kaos

n

30/06/2014 - 06:05 Oruç Kalkandýr

n

05/05/2014 - 01:01 21. YÜZYILDA KUR’AN’I HAYATA TAÞIMAK

n

09/04/2014 - 03:17 Küfür-Kâfir

n

09/04/2014 - 12:49 HALKIN KUR’AN ANLAYIÞI

n

21/03/2014 - 05:05 Sorumluyu Baþka Yerde Aramak

n

21/03/2014 - 03:35 Samimiyet: Hakikati, Fazileti ve Afetleri

n

10/02/2014 - 02:22 Her Dem Ýmtihan

n

04/10/2013 - 05:10 Kur’an’da Öfke Kontrolü

n

22/07/2013 - 03:37 Kimlik inþasýnda Kur’an öðretimi ve öðreniminin önemi

n

19/06/2013 - 04:10 Günümüz Gençliði

n

18/06/2013 - 03:35 Kur'an ve Sünnete Göre Kavmiyetçilik

n

15/05/2013 - 11:32 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

14/03/2013 - 01:30 KUR’AN’DA KARDEÞLÝK

n

14/03/2013 - 11:10 KURÂNIN BUGÜNE SESLENÝÞÝ

n

28/01/2013 - 01:55 KUR’ÂN’IN HAYATA MÜDAHALESÝ

n

28/01/2013 - 01:51 KURANI OKUMA VE ANLAMA SORUMLULUÐU

n

28/12/2012 - 11:53 KUR’AN KENDÝNÝ NASIL TANITIYOR?

n

27/12/2012 - 04:19 KUR‘AN‘IN ANLAM DÜNYASI ÝLE BULUÞMAK

n

22/11/2012 - 11:38 Buhranlarýmýz günahlarýmýzdandýr

n

05/10/2012 - 02:30 Kur’an-ý Kerim’de hak kavramý

n

03/09/2012 - 04:28 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

03/09/2012 - 02:28 Kur’an karþýsýnda nebevi duruþ

n

13/07/2012 - 11:07 Aðýr emanet

n

13/07/2012 - 10:59 Kur’an’ý öðrenmeyi/ öðretmeyi öðrenme üzerine

n

27/06/2012 - 11:06 Kur’an’a koþun

n

26/06/2012 - 04:04 Kendi dilinden Kur’an

n

25/04/2012 - 04:13 Hayata kulluk mührünü vurmak

n

02/04/2012 - 03:41 Ya Rabbi! Müminlere kin beslemekten bizleri koru!

n

12/03/2012 - 02:06 Duanýn Önemi

n

12/03/2012 - 01:28 Kur'an-ý Kerim'de söz

n

05/03/2012 - 01:41 Müminler ancak kardeþtir

n

23/01/2012 - 12:31 Dua Kavramýnýn Anlamý

n

16/01/2012 - 01:48 Dinin þiarý:Ezan

n

03/01/2012 - 01:29 Kur’an’da Tevbe Kavramý

n

12/10/2011 - 02:01 Allah’a Gerektiði Gibi Ýnanmak

n

12/10/2011 - 01:58 Kur’an’ýnTevhid Felsefesi

n

11/07/2011 - 03:04 Kur'an'ý sen de oku,anla ve yaþa!

n

06/06/2011 - 02:34 Kur’an’ýn deðerleri ve onlarýn sýra düzeni

n

14/02/2011 - 16:28 Sahabenin Kur'an'ý öðrenme ve öðretme gayretleri

n

17/01/2011 - 14:37 Kur’an’ýn Öngördüðü Model Mü'min

n

02/12/2010 - 17:03 Kur’an ve Hikmet Peygamberi

n

02/12/2010 - 16:10 Son Elçi ve Son Mesaj HZ.Muhammed ve Kur'an-ý Kerim

n

15/10/2010 - 18:42 Kur’an hayatýmýzýn neresinde?

n

10/08/2010 - 14:58 Düþünmek Kur'anýn Emri

n

28/04/2010 - 11:55 Ýlk muhatabýnýn dilinden Kur’an

n

21/01/2010 - 10:31 Kur’an’ýn Iþýðýnda Sorumluluk Duygusu ve Davranýþ Bilinci   

n

20/01/2010 - 10:54 Allah’a Tevekkül… AMA NASIL?

n

06/07/2009 - 15:11 Günlük Hayatýmýzda Kuran

n

06/07/2009 - 15:07 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:45 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:35 Kur'anla Baðlantý Ýçinde Olmak

n

21/03/2009 - 10:19 Kur'an'ý Nasýl Okuyalým ?

n

19/03/2009 - 15:17 Ashabýn Kur'ân'ý Ezberleme ve Yazmadaki Gayretleri
 

Site Ýçi Arama

15 Sevvâl 1445 |  24.04.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

(Öyle) Adamlar vardýr ki, ne ticaret, ne alýþ-veriþ onlarý Allah'ý zikretmekten, namazý ikame etmekten (ayaða kaldýrmaktan) ve zekatý vermekten (oyalayýp) alýkoymaz.
Onlar, kalplerin ve gözlerin inkýlaba uðrayacaðý (dehletle döneceði) bir günden korkarlar.


( Nur sûresi - 37)

Bir Hadis

Ebu Ümame (ra) anlatýyor:

Resulullah (s.a.v.) buyurdular ki:

"Kim haksýz olduðu bir münakaþayý terk ederse, kendisine cennetin kenarýnda bir ev kurulur.

Haklý olduðu bir münakaþayý terkedene de cennetin ortasýnda bir ev kurulur.

Kim de ahlakýný güzelleþtirirse, ona da cennetin en yüksek yerinde bir ev kurulur."

Tirmizi, Birr 58

Bir Dua

"Allah’ým! Sevgini, seni seven kimsenin sevgisini ve sevgine ulaþtýracak ameli istiyorum. Allah’ým! Sevgini, bana canýmdan, ailemden ve soðuk sudan daha sevimli eyle.”

(Tirmizi, Deavât 74)

Hikmetli Söz

Dört þeyi, dört þeyden temizle;

Dilini gýybetten,
kalbini kýskançlýktan,
mideni haram lokmadan, davranýþlarýný riyadan.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com