Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 4169
Toplam 15253401
En Fazla 20355
Ortalama 2608
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 

Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

Þüphesiz, bu Kur'an, en doðru yola iletir ve salih amellerde bulunan mü'minlere, onlar için gerçekten büyük bir ecir olduðunu müjde verir. Ýsra Suresi-9


19/12/2016
HENÜZ Ýslam’la tanýþmamýþ olan Þair Lebid (ö. 41/661) yazdýðý kasideyi dönemin büyük þairleri arasýndaki gelenek uyarýnca Kâbe’nin duvarýna asmýþ, þiirinin çok beðenilmiþ olmasýnýn tadýný çýkarmaya çalýþýyordu. “Dikkat edin, Allah’tan baþka her þey asýlsýzdýr ve her nimet mutlaka yok olacaktýr.” beytiyle baþlayan þiirin yanýndaki bir baþka askýda yazýlý Bakara suresinin ilk ayetlerini okuduðu zaman ise, “Bunlar insan sözü olamaz.” Deyip orada Müslüman oldu.
Birkaç ayet ölçeðinde bile içerik ve üslubu böylesine etkili olan Kur’an-ý Kerim, vahiy tarihi boyunca yeryüzünün gördüðü bütün semavi kitaplarýn sonuncusu olarak o güne kadar hiçbir kutsal kitabýn taþýmadýðý bir görev üstlenmiþti. O görev de mutlak hakikatin temsilci olarak kýyamete kadar insanlýða rehberlik etmekti. Dolayýsý ile bu görevi yerine getirmesini saðlayacak çapta bir içeriðe sahip olmalýydý.
Kur’an’ýn içeriði, baþta inanç öðretisi olmak üzere akýl ve düþünce, bilim ve tabiat, ahlak, hukuk, sosyal hayat ve ibadetlerle ilgili hükümler, tasvir ve tespitler þeklinde çerçevelenebilir. Ýnsan, ölüm, ahiret hayatý, peygamberlik, salih amel, namaz, oruç, hac, zekât, yiyecek ve içecekler, içki, evlenme, aile, boþanma, ticaret, miras, faiz, insanlar arasý iliþkiler, komþuluk iliþkileri, uluslararasý iliþkiler ve hakka davet ilgili konular bu genel içeriðin kýsa bir açýlýmýdýr.
Bu kýsa içerik listesi bile gösteriyor ki Kur’an hayatý her yönüyle kapsayan bir hidayet kitabýdýr. Bu özelliði ile o, insana, yaratýlýþ amacý doðrultu sunda hayat sürmeyi telkin eder ve buna paralel davranýþlar kazandýrýr. Ýnsanlar arasýnda ortaya çýkan dinî ve ahlaki bozulmalarý önleyerek toplumu vahiy çizgisinde ýslah etmeyi hedefler. Bunun bir gereði olarak da içerdiði ilahî mesajlarýn herkese ulaþtýrýlmasýný (tebliði), bu mesajlarýn anlaþýlmasýnýn saðlanmasýný (tebyin) bunun için de üzerinde dikey ve yatay ölçekte düþünülmesini (tedebbür, tezekkür) inananlarýna görev kýlar.
Kur’an’ýn, hayatý bütünüyle kapsayan bu içeriði tarihi süreç içinde Ýslam bilginleri tarafýndan sahih sünnet eþliðinde sergilenen yoðun ilmi faaliyetler yoluyla tahlil ve terkibe tabi tutularak baðýmsýz bir Ýslam hukuk sistemi ortaya çýkarýlmýþtýr. Bu bilimsel faaliyetlerin temelini öncelikle Kur’an’ý anlama, yani onun ne dediðini ve ne demek istediðini belirleme gayretleri oluþtur. Tefsir, belagat, dil ilimleri ve fýkýh usulü gibi ilimler hep bu amaca yardýmcý ilimler olarak ortaya çýkmýþtýr.
Bütün bu yoðun ilmî faaliyetleri gerektiren þey Kur’an’ýn yüksek edebî özellikleri yanýnda veciz/ az sözle çok mana ifade eden bir kitap olmasý, bu sebeple ona muhatap olacak kiþilerin belli bir ilmîkültürel donanýma sahip olmasý ihtiyacýdýr. Bu sebeple daha nüzul döneminde bile bazý sahabilerin Rasulüllah (s.a.s.)’dan açýklanmasýný istediði meseleler ortaya çýkmakta o da Kur’an’ý açýklama görevi (Nahl, 16/44.) uyarýnca bu meselelere çözüm getiriyordu. Bu sürecin devamýnda Kur’an ayetlerinin açýklanmasýna yardýmcý olacak hadisleri bir araya getirilerek Kur’an’ý açýklamaya yönelik metinler ortaya çýkmýþtý. Zamanla bu ilmî faaliyet Kur’an’ýn bütününü açýklamayý hedefleyen tefsir adýyla özel bir ilim dalý hâline geldi. Baþlangýçtan beri bu ilim dalý alanýnda, her dönemin çözüm bekleyen yeni meselelerini de içine alan pek çok tefsir çalýþmasý yapýla gelmiþtir.
Her türlü ilmî çalýþma gibi Kur’an’ý anlama çalýþmalarýnýn da esasýný oluþturan okuma ve yazma olgusu bu ilahî kitapta son derece itibarlý bir yere oturtulmuþtur. Nitekim, “Yaratan Rabbinin adýyla oku!” (Alak, 96/1.) ayetinin ilk kelimesi olan “oku!” emri ayný zamanda Kur’an’ýn da ilk inen kelimesi olarak oldukça dikkat çekmektedir. Gerçekte bu durum Kur’an’ýn hayata bakýþýnýn özeti olarak deðerlendirilebilir. Neyin okunacaðý belirtilmeksizin emrin mutlak olarak verilmiþ olmasý okumak üzerine kurulu bir hayat felsefesine iþaret eder. Vahiy olgusunun iþlevi gereði ilk okunacak þeyin Kur’an olduðu anlaþýlýr. Ancak Kur’an merkezde olmak üzere okunabilecek her þeye yoðunlaþarak onlarý dikkatle okumak yönündeki mesaj kendini güçlü bir þekilde hissettiriyor.
Bu okuma sadece yazýya dökülmüþ kelimelerin sesle ifade edilmesi çerçevesindeki dar anlamlý bir okuma deðildir. Elbette ilk akla gelen budur, bu olmalýdýr. Ama okunmasý gereken, baþta insanýn kendisi ve içinde yaþadýðý tabiatý ve dünyayý da kapsayan bir evren var. Vahyin, insan dikkatini bu olgulara çekerek düþünme faaliyetini, çeþitli üsluplar içinde ýsrarla istemesi birer okuma emri þeklinde anlaþýlýr. Zira harf ve sese baþvurmadan hâl diliyle konuþan varlýklarý görüp anlamlandýran insan elbette ulaþtýðý bilgileri söz kalýbýna, yazýya dönüþtürerek okunacak malzeme haline getirecektir. Bugünkü hayata hâkim bütün bilimsel unsurlarýn bu tür bir okuma çilesinin ürünü olduðu açýktýr. Ancak Kur’an muhatabýnýn okumalarý ölüm öncesi ve sonrasý ayrýmý yapmadan hayatý bir bütün olarak gören bir niteliðe sahiptir.
Okumak kaçýnýlmaz olarak yazýyý ve yazma eylemini akla getiriyor, yazmak da kalemi. Okumayý ilk ayetine konu ederek tebcil eden Kur’an okumanýn nesnesi olan yazý ile birlikte onun aracý olan kalemi de devreye sokar. “Nûn. Ant olsun kaleme ve satýr satýr yazdýklarýna.” (Kalem, 68/1.) diye bu iki olgu üzerine yemin ederek onlarýn insan için önemine vurgulu bir iþarette bulunur.
Kitabýmýz insanýn, Allah, diðer insanlar ve kâinatla iliþkilerini düzenlerken, bir yandan da kalbin Allah’a açýlmasýný, onun kuru bir kan pompasý olarak kalmasýna sebep olacak engelleri de “kalbe vurulan kilitler” benzetmesi ile dikkatlere sunar: “Onlar Kur’an’ý iyice düþünmüyorlar mý? Yoksa kalplerine kilit mi vurulmuþtur?” (A’raf, 47/24.) Kur’an’ý hayat rehberi edinmek yolunda ondan pratik olarak faydalanmak, her çaðýn getirdiði kendine has zorluklarý ve meydan okumalarý Kur’an rehberliðinde aþacak yetkinliðe sahip olmakla mümkün olur. Günümüz Müslümanlarý olarak, ümmet olarak onu anlamaya ne kadar hazýr olduðumuzun muhasebesini yapmak zorunluluðumuz var.
Kur’an’ý anlamaya yönelik okuma denilince konuyla ilgili bir mesele, “mealcilik” meselesi kendini hatýrlatýyor. Doðrudan konuya girerek diyelim ki Kur’an mealleri uzman olmayan kiþiler için Kur’an-ý Kerim’in içeriði hakkýnda toplu bir bilgi saðlamalarý, onun ahlaki öðütlerinden yararlanma imkâný sunmalarý bakýmýndan yararlýdýr. Ancak mealler dinî-hukuki meselelerin çözüme kavuþturulmasý için kaynak olmaz, olmamalýdýr. O sebeple, Kur’an’ý hayata hâkim kýlmak için, dini sadece ondan elde etmek sloganý ile ortaya çýkan “mealcilik” akýmý faydadan çok zarar veren, riskli bir yöntemdir.
Evet, Kur’an anlaþýlabilir, apaçýk bir kitaptýr ama özellikle ahkâm ayetleri baþta olmak üzere Kur’an ile ilgili pek çok konu hakkýnda belli bir alt yapý bilgi ve tecrübesine sahip olanlar için bu böyledir. Bu konuda donanýma sahip olanlar genellikle az olduðu için Kur’an’ýn doðru anlaþýlamama endiþesi hep var olmuþtur. Arap olmayan Müslümanlar arasýnda Kur’an’ý tercüme etme iþine çok geç diyebileceðimiz bir döneme kadar giriþilmemiþ olmasýnýn sebeplerinden biri de bu endiþe olmuþtur diyebiliriz. Bu endiþenin varlýðý elbette Kur’an’la iliþki kurma yöntemlerinden biri olarak tercüme hareketine soðuk bakmak anlamýna gelmemelidir. Olmasý gereken þey, Müslümanýn Kur’an’ý anlama çabalarý sürecinde takýnacaðý tavrýn ne olduðunu bilmesidir. Bu tavrý þekillendirecek baþlýca yöntemin, bu iþi bilen uzman kiþilerden yararlanmak olduðu bizzat Kur’an söylüyor. (Tevbe, 9/122.)
“Kur’an yeryüzünün en çok okunan kitabýdýr.” yargýsýný tereddüt etmeden doðrulayabiliriz. Ancak bu okumalarýn okuyanlar üzerindeki etkisine gelince ayný þeyleri söylememiz mümkün deðil. Kur’an okunmasý sevap kazandýran, içine kapalý bir kitaba indirgenmiþ, içerik itibarýyla birey ve toplumun hayat algýsýnýn dýþýnda kalmýþtýr, býrakýlmýþtýr. Anlamadan, bu uðurda çaba harcamadan okuyup geçmek Kur’an’ýn bizden istediði tutumun uzaðýnda bir þeydir. Kur’an’ýn kendisin hakkýnda bize telkin ettiði “oku, anla, uygula” ilkesinin ilk aþamasýnda takýlýp kalmýþ durumdayýz. Oysa Kur’an yazýnýn baþýnda yer alan ayetten de anlaþýldýðý gibi, Kur’an’ýn hidayetçi niteliðinden yararlanmak “salih amel” ifadesi ile kodlanan yapýcý eylemlerle mümkündür. Okuma aþamasýndaki çabalarýmýz iþin özüne inmekten, ikici aþamaya ulaþtýrýcý nitelikten uzak, þekilci ve yüzeysel bir tutumu yansýtýyor. Ýkinci aþamayý da aþýp asýl hedef olan uygulama noktasýna gelmedikçe Müslüman olmanýn aðýr yükü altýnda ezilmeye devam edeceðiz.
Hasta ilaçlarýný doktorun tavsiyesi üzere kullanmazsa, tedavi ne kadar sürerse sürsün sonuç almak mümkün deðildir. Daha önemli olan hastanýn iyileþmeye hazýr olmasý, doktora yardýmcý olmasý, yani iþin psikolojik boyutudur. Týpký bunun gibi, Kur’an’ý -onun istediði þekilde- anlayarak, tezekkür ve tefekkür eþliðinde, bizi deðiþtirmesine izin verecek bir anlayýþla okumak kaçýnýlmazdýr.
Bu konuda baþarýlý olmanýn yolunu Kur’an, nefis ve þeytanýn, þeytan týyniyetli insan ve ideolojilerin, göz boyayýcýlarýn tuzaklarýndan nasýl korunacaðýmýzý öðreterek gösteriyor.
 
Doç. Dr. Halil ALTUNTAÞ / Diyanet Aylýk Dergi
 

Bu yazý 2252 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

06/10/2020 - 01:41 DÝNÎ HAYATIN ÜÇ BOYUTU: DAVRANIÞ, DUYGU VE BÝLGÝ 

n

23/04/2020 - 04:57 DOÐRUNUN YARDIMCISI ALLAH’TIR / Dr. Abdülkadir ERKUT 

n

23/04/2020 - 03:55 RAMAZANDA TAKVA EÐÝTÝMÝ / Dr. Ekrem KELEÞ 

n

30/03/2020 - 10:58 DÜNYA, ÝMTÝHAN DÜNYASIDIR / Nurcan SOLAK 

n

03/02/2020 - 10:48 PEYGAMBER EFENDÝMÝZE SALAT Ü SELAMIN MANASI  / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

14/10/2019 - 11:50 ÝNSANLIÐA ÖRNEK VE ÖNDER TOPLUM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

16/09/2019 - 10:34 BARIÞ DÝNÝ ÝSLAM / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

17/12/2018 - 01:23 ALLAH DOSTLARI KÝMLERDÝR?

n

19/11/2018 - 10:32 Kur'an'ýn ýþýðýnda insanlýða model gençler

n

17/10/2018 - 03:33 Kur'an ile Dirilmek

n

10/04/2018 - 01:33 DÜNYA HAYATINDA  ALLAH’IN TARAFINDA OLMAK

n

30/03/2018 - 12:04 DÜNYA VE AHÝRET MUTLULUÐUNUN YOLU: AMEL-Ý SALÝH

n

30/03/2018 - 11:39 RABBÝMÝZÝN BÝZLERE KUTSAL EMANETLERÝ: TOPRAK, SU, HAVA

n

30/03/2018 - 11:31 KUR’AN’DA MUSÝBET KAVRAMI  ÜZERÝNE PSÝKO-SOSYOLOJÝK  DEÐERLENDÝRMELER

n

29/03/2018 - 01:10 ÝSLAM MEDENÝYETÝNÝN BAÞKENTLERÝ: MEKKE, MEDÝNE, KUDÜS

n

03/01/2018 - 11:26 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA; GELÝN KUTSAL KÝTABIMIZI DOÐRU OKUYALIM

n

10/11/2017 - 01:44 TAKLÝDÝ ÝMANDAN TAHKÝKÝ ÝMANA: GELÝN RABBÝMÝZÝ DOÐRU TANIYALIM

n

02/10/2017 - 04:12 YARATILIÞ GAYEMÝZ: ÝBADET/ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:43 ÝBADETLERÝN  BÝRLÝÐÝMÝZE KATKISI

n

03/07/2017 - 04:09 AHD ve MÝSAK SORUMLULUKTUR

n

13/06/2017 - 12:10 MANEVÝ BAKIM AYI: RAMAZAN

n

18/04/2017 - 09:24 ÝLAHÎ RÝSALET ELÇÝLERÝNÝN MÝSYONU: ÝNSANLIÐI ÇATIÞTIRMAK DEÐÝL BARIÞTIRMAKTIR

n

28/03/2017 - 03:11 TEFEKKÜR

n

20/03/2017 - 01:07 ÝSLAM’IN HEDEFÝNDE ÝNSAN VARDIR

n

17/02/2017 - 11:41 KUR’AN-I KERÝM’DE MÜNAFIKLARIN ÖZELLÝKLERÝ

n

29/12/2016 - 10:57 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

19/12/2016 - 03:08 Kur’an’la Ýliþkilerimizde Týkanýklýk Var

n

07/11/2016 - 12:31   KUR’AN’DA VELÂYET KAVRAMI

n

18/10/2016 - 04:51 YÜREKLER ve YÖNELÝÞLER

n

21/09/2016 - 03:28 ÝSLAM'IN ÝSTEDÝÐÝ DÜZEYE ULAÞMAK

n

14/06/2016 - 11:19 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

10/06/2016 - 10:09 GÜNLÜK HAYATIMIZDA KUR’AN

n

07/06/2016 - 02:46 Ýnsan Dünyaya Emanet

n

02/05/2016 - 12:32 KUR’AN AÇISINDAN MESCÝD GERÇEÐÝ

n

18/01/2016 - 02:22 EÐER BÝLMÝYORSANIZ

n

01/12/2015 - 03:35 KUR’AN’A GÖRE SAHABE GERÇEÐÝ

n

20/11/2015 - 01:28 TAKVA

n

09/10/2015 - 02:44 Zaman, Ýnsan ve ziyan

n

07/09/2015 - 03:47 KUR’AN EÐÝTÝMÝ

n

08/08/2015 - 10:46 KOMÞULUKTA KUR’ANÝ ÖLÇÜ

n

06/07/2015 - 12:38 AZIKLARIN EN HAYIRLISI  VE EN SONSUZ OLANI

n

11/05/2015 - 02:51 HEPÝNÝZ ÂDEM’DENSÝNÝZ Âdem ise Topraktan

n

27/04/2015 - 12:27 Kur’an’ý, Tabiatý ve Tarihi Anlamak

n

23/12/2014 - 03:22 Þükür-Þâkir

n

27/10/2014 - 03:11 KURÂN KARÞISINDAKÝ DURUÞUMUZ

n

24/10/2014 - 03:42 KURÂNIN METÝNLEÞME TARÝHÝ

n

04/07/2014 - 04:28 Haram Lokma ve Toplumsal Kaos

n

30/06/2014 - 06:05 Oruç Kalkandýr

n

05/05/2014 - 01:01 21. YÜZYILDA KUR’AN’I HAYATA TAÞIMAK

n

09/04/2014 - 03:17 Küfür-Kâfir

n

09/04/2014 - 12:49 HALKIN KUR’AN ANLAYIÞI

n

21/03/2014 - 05:05 Sorumluyu Baþka Yerde Aramak

n

21/03/2014 - 03:35 Samimiyet: Hakikati, Fazileti ve Afetleri

n

10/02/2014 - 02:22 Her Dem Ýmtihan

n

04/10/2013 - 05:10 Kur’an’da Öfke Kontrolü

n

22/07/2013 - 03:37 Kimlik inþasýnda Kur’an öðretimi ve öðreniminin önemi

n

19/06/2013 - 04:10 Günümüz Gençliði

n

18/06/2013 - 03:35 Kur'an ve Sünnete Göre Kavmiyetçilik

n

15/05/2013 - 11:32 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

14/03/2013 - 01:30 KUR’AN’DA KARDEÞLÝK

n

14/03/2013 - 11:10 KURÂNIN BUGÜNE SESLENÝÞÝ

n

28/01/2013 - 01:55 KUR’ÂN’IN HAYATA MÜDAHALESÝ

n

28/01/2013 - 01:51 KURANI OKUMA VE ANLAMA SORUMLULUÐU

n

28/12/2012 - 11:53 KUR’AN KENDÝNÝ NASIL TANITIYOR?

n

27/12/2012 - 04:19 KUR‘AN‘IN ANLAM DÜNYASI ÝLE BULUÞMAK

n

22/11/2012 - 11:38 Buhranlarýmýz günahlarýmýzdandýr

n

05/10/2012 - 02:30 Kur’an-ý Kerim’de hak kavramý

n

03/09/2012 - 04:28 Þeytanýn kardeþleri kimlerdir?

n

03/09/2012 - 02:28 Kur’an karþýsýnda nebevi duruþ

n

13/07/2012 - 11:07 Aðýr emanet

n

13/07/2012 - 10:59 Kur’an’ý öðrenmeyi/ öðretmeyi öðrenme üzerine

n

27/06/2012 - 11:06 Kur’an’a koþun

n

26/06/2012 - 04:04 Kendi dilinden Kur’an

n

25/04/2012 - 04:13 Hayata kulluk mührünü vurmak

n

02/04/2012 - 03:41 Ya Rabbi! Müminlere kin beslemekten bizleri koru!

n

12/03/2012 - 02:06 Duanýn Önemi

n

12/03/2012 - 01:28 Kur'an-ý Kerim'de söz

n

05/03/2012 - 01:41 Müminler ancak kardeþtir

n

23/01/2012 - 12:31 Dua Kavramýnýn Anlamý

n

16/01/2012 - 01:48 Dinin þiarý:Ezan

n

03/01/2012 - 01:29 Kur’an’da Tevbe Kavramý

n

12/10/2011 - 02:01 Allah’a Gerektiði Gibi Ýnanmak

n

12/10/2011 - 01:58 Kur’an’ýnTevhid Felsefesi

n

11/07/2011 - 03:04 Kur'an'ý sen de oku,anla ve yaþa!

n

06/06/2011 - 02:34 Kur’an’ýn deðerleri ve onlarýn sýra düzeni

n

14/02/2011 - 16:28 Sahabenin Kur'an'ý öðrenme ve öðretme gayretleri

n

17/01/2011 - 14:37 Kur’an’ýn Öngördüðü Model Mü'min

n

02/12/2010 - 17:03 Kur’an ve Hikmet Peygamberi

n

02/12/2010 - 16:10 Son Elçi ve Son Mesaj HZ.Muhammed ve Kur'an-ý Kerim

n

15/10/2010 - 18:42 Kur’an hayatýmýzýn neresinde?

n

10/08/2010 - 14:58 Düþünmek Kur'anýn Emri

n

28/04/2010 - 11:55 Ýlk muhatabýnýn dilinden Kur’an

n

21/01/2010 - 10:31 Kur’an’ýn Iþýðýnda Sorumluluk Duygusu ve Davranýþ Bilinci   

n

20/01/2010 - 10:54 Allah’a Tevekkül… AMA NASIL?

n

06/07/2009 - 15:11 Günlük Hayatýmýzda Kuran

n

06/07/2009 - 15:07 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:45 Kuran'i Kerimi Okuyanlar

n

04/05/2009 - 14:35 Kur'anla Baðlantý Ýçinde Olmak

n

21/03/2009 - 10:19 Kur'an'ý Nasýl Okuyalým ?

n

19/03/2009 - 15:17 Ashabýn Kur'ân'ý Ezberleme ve Yazmadaki Gayretleri
 

Site Ýçi Arama

10 Sevvâl 1445 |  19.04.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

"Kötülük iþlemeye devam eden, ölüm gelip çatýnca da Artýk tövbe ettim diyen kimseler ile kâfir olarak ölenlerin tövbesi geçersizdir"

( Nisâ sûresi - 18)

Bir Hadis

Abdullah Ýbni Amr Ýbni’l-Âs radýyallahu anhümâ’dan rivayet edildiðine göre;
Hz. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyurdu:

“Verdiði hükümlerde, ailesinin ve halkýn yönetiminde 'adaletli' davranan yöneticiler, kýyamet gününde Allah Teâlâ’nýn yanýnda nurdan yüksek koltuklar üzerinde otururlar.”



Müslim, Ýmâre 18

Bir Dua

Peygamberimiz (s.a.s.) þöyle buyurmuþtur:

“Rabbim! Tövbemi kabul et, günahýmý temizle, duamý kabul buyur, delilimi sabit kýl, dilimi
doðru yap, kalbime hidayet ver, göðsümün kin ve hasedini çýkar.”

(Tirmizî, Deavât, 114)

Hikmetli Söz

Akýllýlarýn âdeti sûkût, cahilin âdeti unutkanlýktýr.


Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com