Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 2919
Toplam 15256664
En Fazla 20355
Ortalama 2608
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 

 
Tek Çözüm Yolu Kuran ve Sünnet Yoludur
09/05/2011 - 14:03
 
Peygamberimiz (s.a.v), bütün söz, tavýr ve davranýþlarýyla adeta "Canlý Kur'an" idi. Yürüyen, konuþan, yaþayan, hayata yansýyan bir Kur'an...Günlük hayata nakþedilen, pratik hayatta görülen bir Kur'an..

Günümüz insanýnýn içindeki manevî boþluðu dolduracak tek çare, gönül açlýðýný doyuracak tek gýda. ona dünya. Ve ahirette huzur ve saadet kapýsýný açacak tek yol: sosyal, e-konomik psikolojik ve sosyolojik her çeþit buhran, kriz ve problemlerinde tek çözüm, manevi deri ve hastalýklarýna þifa olacak tek reçele: Kur'anýn gönüllere hitap eden çaðlar üstü ulvî hayal ölçülerine sarýlmaktýr Kur'aný en güzel þekilde unlamak, en iyi þekilde hayatýmýza uygulamak için. Alemlere Rahmet olarak gönderilen. Allah'ýn en seçkin kulu ve son peygamberi, en güzel örnek olan Peygamberimiz (s.a.v)'in sünneti referans olarak alýnmalýdýr. " Kur'anýn Rabbani mesajýný gerçek anlamýyla idrak edebilmek, onun tatlý iklimini gönlümüze ve hayatýmýza yansýtabilmek ve neticede dünya ve ahîret saadetine ulaþabilmek: anarak Peygamberimiz (s.a.v)'hý hayat çizgisi olan Sünnet'i bü-lîin derinliði ve bütünlüðü ile öðrenip uygulamakla mümkündür. Peygamberimiz (s.a.v). bütün söz, tavýr ve davranýþlarýyla a-deta "Canlý Kur'an" idi. Yürüyen, konuþan, yaþayan hayata yansýyan bir Kur'an...Günlük hayata nakþedilen, pratik hayatta görülen bîr Kur'an.. ; O'na bakan, Kur'anýn canlý uygulamasýný, Kur'ana bakan o'nun müstesna hayatýnýn Özelliklerini görüyordu, o'nun hayatý. Kur'anýn eriþilmez eþsiz yorumu ve emsalsiz uygulamasý idi. O'nun mübarek sözleri, berrak hadisi þerifleri Kur'anýn özünün ve ruhunun ifadesi idi. O. Kur'an hakikatlerini en güzel þekilde açýklamak ve Kur'anýn öngördüðü hayata bizzat uygulamakla görevlendirilmiþti. "Kur'anýn canlý nebevi yorumu ve ideal nebevi hayal tarzý" anlamýndaki Sünnetin günlük hayatýmýzdan bir bütün olarak Kaldýrýlmasý ve onun sadece zahiri hýr estetik, bir aksesuar o-hýrak lelakki edilmesi, Kur'an ve Sünnetin onünün ve ruhunun ihmal edilip sadece sekle indirgenmesi gibi yanlýþlýklarla mücadele etmek için, Kur'ansýz ve Sünnet'siz bir hayal tarzý berine, topyekûn "Yeniden Kur'an ve Sünnet'e Dönüþ" çaðrýsý yapýyoruz Aksi takdirde gönüllerde ve günlük hayatta Kur'an ve Sünnet ölçülerinin lerk edilmesi, ihmal edilmesi veya gereði gibi önemsenmemesi ile meydana gelen boþluk, bid'aý ve hurafelerle doldurulacak, dine karþý yabancýlaþma ve yozlaþma söz konusu olacaktýr.

O, en güzel eðitimci idi Peygamberimi/ (s.a.v.) iman, ibadet, takla ve ihlasýyla olduðu gibi: davet, irþad, cihad ve lebliðiþ ledelek rehber idi. O pratik uygulamaya önem veren aklif, diuamik. þelkaýli. mükemmel bir "eðitimci" idi. O, bilgi toplumunu kurmakla görevlendirilmiþ, bilgisizlik ve görgüsüzlükle savaþmýþtý. O ilk emri "Oku!." olan bir kitabýn tebliðcisiydi O'nun yolu ilim ve irfan yolu idi O ilim. adalet, sevgi, rahme!, hoþgörü, þefkat, hürriyet, eþitlik... gibi eskimeyen evrensel deðerler üzerine inþa. edilen yepyeni bir toplum kurmuþtu. O yepyeni bir dünya görüþü, yepyeni bir anlayýþ ve yepyeni bir sistem ortaya koymuþtu. Peygamberimiz (s.a.v). temeli iman ve kulluk ü/erine kurulan, göz kamaþtýrýcý sanal ve mimari eserleriyle tarihe imzasýný atan, asýrlarca üç kýtaya hakini olan. ülkelerden önce gönülleri fetheden Ýslam Medeniyeti'nin kurucusu idi.O. çevresinin kirleriyle kirlenmek þöyle dursun, çevresini manevî kirlerden arýndýran, gönül temizliðine son derece önemi veren, tatlý ve etkili üslûbu ile gönüllere taht kýnan, fazilet, takva ve ahlâk abidesi olan manevi bir rehber, ruhanî bir lider idi. O, zulme ve zalimlere karþý susmayan ve susturulamayan. taðuti ve diktatörlere karsý baþkaldýrma mücadelesini en üstün baþarýyla noktalayan, mücadelede yýlmak usanmak nedir bilemeyen, çelik iradeli eþsiz bir mücahid. yüce bir dâva adamý idi. O, içinde yaþadýðý, batýl zihniyet ve köhne þirk ideolojisi içinde bocalayan karanlýk Mekke ceahiliyet toplumunu, "Kullara kulluk" yerine Allah'a kulluða davet eden aydýnlýk elçisi idi. O. insanýn canavarlaþtýðý. insan kanýný dökmenin gelenek haline geldiði, kadýnýn basit bir meta' olarak lelakki edildiði, adi suçlarýn zirveye ulaþtýðý karanlýk bir çaðda insanlýðýn, adaletin, barýþýn, hoþgörünün, birlik ve beraberliðin, sevgi ve kardeþliðin temsilcisi idi. O. söylediklerini hayatýnda aynen yaþayan, en üstün, en ideal, en seçkin kiþilik sahibi "en güzel örnek" idi. O beþerdi, insandý. Ama beþerin harikulade özelliklerini bir arada toplayan müstesna bir insan, Allah'ýn en deðerli, en þerefli kulu idi.

Toplum olarak muhtaç olduðumuz dinamizm, aksiyon, gayret ve cesaret O'nun yolunda mevcuttur. Bugün son derece ihtiyaç duyduðumuz engin hoþgörü, düþünceye saygý, karþýlýklý anlayýþ ve sevgi, insanlýða içtenlikle hizmet ve fedakârlýk aþký O'nun çizgisinde mevcuttur. O,Sevgi peygamberi idi Bugün Ýslam toplumu içinde bilerek veya bilmeyerek bazýlarý tarafýndan kin, düþmanlýk ve nifak tohumlan ekilmekte, toplum bireyleri birbirlerinden koparýlmakta, toplumun manevî gücü yok edilmek Ýstenmektedýr. Ýçinde yaþadýðýmýz toplumda en çok muhtaç olduðumuz þey sevgidir. Mü'minler olarak "karþýlýklý sevgi" ye her zamankinden daha fazla ihtiyacýmýz vardýr. Zor günlerde yaþanan zorluklan ancak birbirimizi severek, birbirimize yardýmcý olarak, birbirimize güç vererek aþabiliriz.

 Alemlere rahmet olarak gönderilen Efendimiz (s.a.v), rahmet kaynaðý olan Kur'aný Kerim'i son derece canlý ve dinamik olarak hayata taþýmýþtý. O'nun hayatý Kur'anýn canlý tefsiri, en güzel yorumu ve mükemmel uygulamasý idi. Rahmet mesajýný en güzel þekilde sunmuþtu Allah'ýn Rasûlü... Ýlahî rahmetin tecellileri olan Kur'an ölçülerini büyük bir itina ile gönüllere aþýlýyordu Peygamberimiz (s.a.v)'in mübarek sözleri sevgi ve þefkat doluydu. O'nun hadisi þerifleri rahmet ve merhamet damlalarýydý. O, kesinlikle gönül incitmez, kalp kurmazdý. O'nun her davranýþý hayat doluydu. O, ümmetini sonsuz bir sevgi ile kucaklayan bir Peygamber'di. O, ümmeti için doðdu, ümmeti için yaþadý, ümmeti için Cenabý Hakka yakarýþta bulundu, ümmeti için sevgi gözyaþlarý döktü. Ümmetine duyduðu uçsuz bucaksýz sevgi ile sanki ümmetine "sevgi dersi" veriyordu Efendimiz (s.av) , yüzlerce hadisi þerifinde "ümmetim" ifadesiyle tatlý ve içli mesajlar ümmetim derken sonsuz bir haz duyuyordu. O, ümmetini kalbi bir sevgi ile baðrýna basýyordu. o ümmetinden ayrýlmayý hiç düþünmüyordu. Bu yüce sevgiye sevgiyle karþýlýk vermek, O'na lâyýk ümmet olmaya çalýþmak, O'nun iman ve kulluk anlayýþýný O'nun hayat çizgisi olan Sünnetini, O'nun ortaya koyduðu toplum düzenini, O'nun ahlâk sistemini yaþatmak görevimiz olmalýdýr.

Allanýn Rasûlü (s.a.v), Allah'ýn Kitabýný teblið etme yanýnda çok önemli bir görev de üstlenmiþti. Bu görev insanlýða "yepyeni örnek bir toplum modeli sunma" görevi Ýdi. O, ideal bir toplum kurmakla, "Sevgi Toplumu" nu kurmakla görevlendirilmiþ, bu toplumu kurma ve yapýlandýrmada O, Rahmet Peygamberi idi. Peygamberimiz (s.a.v), Kur'anda bize "O, Mü'minlere son derece þefkatli ve rahmetlidir", ifadesiyle tanýtýlmýþtýr. Rahmet Peygamberi, söz ve davranýþlarýyla gerçekten ashabýna rahmeti yudum yudum içirmiþ, müstesna ahlakýyla, eþsiz aile hayatýyla ve nezih hayat tarzýyla bizim için rahmet dolu bir hayat modeli sergilemiþtir Ýslâm Ailesi, "sevgi" ve "rahmet" üzerine kuruludur. Ana-baba ve çocuklarý arasýnda en büyük irtibat, sevgi ve . rahmet irtibatýdýr. Kur'an, "(Eþlerinizle) Aranýzda sevgiyi ve rahmeti var eden O'dur (Allah'týr)" derken; ailenin bu iki temel dinamik üzerine kurulduðuna dikkat çekmektedir. Ýslâm ailesi, sevgi ve rahmet yuvasý, þefkat ve merhamet deryasý olmalýdýr.

Ýslâm Toplumu, sosyal adaleti konuþan deðil, bizzat uygulayan rahmet toplumudur. Müslüman, ilk rahmet dersini ana-babasýndan ve ailesinden alýr. Müslüman, Allah'ýn Kitabýný okurken ilahi rahmet mesajýný yudumlar Yüce Peygamberinin hayatýný okurken gönlü nebevi rahmetle dolar. Mü'min, "Ya Rabbi! Bize rahmet eyle" duasýyla Cenabý Haktan rahmet diler. Ýnsanlar da rahmete muhtaçtýr, diðer varlýklar da.. Verimli toprak ta rahmete muhtaçtýr, kurak toprak ta... Hayatta olanlar da rahmete muhtaçtýr, ölüler de... Mü'min, mü'min kardeþiyle karþýlaþtýðýnda selam Ve "Allah'ýn selâmý, rahmeti ve bereketlenimiyor mu? Rahmet toplumunun idarecileri de, gayet tabii olarak gönülleri rahmet ve þefkatle dolu, insaf, adalet" ve hakkaniyeti baþ tacý eden idareciler olmalýdýrlar. Rahmet Peygamberi'nin "Allahým!. Halka yumuþak davrananlara sen de yumuþak davran", duasýný alabilmek için çalýþmalýdýr müslüman yöneticiler.Günümüz insaný; Ýslâm'ýn ince ruhunu. Efendimiz (s.a.v)'in sevgi ve rahmet dolu sünnetini iyice kavradýðý ve özümsediði takdirde hayatý deðiþecek ve saadet çaðýnda olduðu gibi sadece Ýslâm toplumu deðil, bütün insanlýk müslümandan ve müslümanýn ilim, ahlâk, kültür ve medeniyetinden yararlanacaktýr.

O, Þefkat Peygamberi idi. Peygamberimiz (s.a.v)'in kurduðu örnek toplum: sevgi, þefkat, rahmet, kardeþlik, hoþgörü ve barýþ toplumu idi. O'nun yaþadýðý toplumda var olan cahiliyet döneminden kalma kin. nefreti ihtiras, kýskançlýk, intikam. kan davasý. ýrkçýlýk gibi hastalýklar O'nun mübarek sözleri ve örnek davranýþlarýyla þifa bulmuþ, topluma taze bir kan verilmiþti. O'nun sýk sýk yaptýðý "Allahým.. Kalplerimiz arasýnda sýcaklýk "ülfet" meydana getir. Aramýzda barýþý temin eyle", duasý kabul edilmiþti. Peygamberimiz (s.a.v)'in kurduðu Ýslâm toplumu. Allah'a kulluk yanýnda; Allah'ýn kullarýna sevgi, þelkal ve merhamet etme temelleri üzerine kurulmuþtu; "Mü'minler  birbirlerini sevme, birbirlerine merhamet etme ve birbirlerine þefkat gösterme konusunda bir vücudun organlarý gibidirler. Vücut organlarýndan biri rahatsýzlýk duysa diðerleri uykusuzlukta ve ateþli hastalýkla ona ortak olurlar." Bu nebevi mesaj, bir taraftan gerçek mü'minler arasýndaki sevgi, merhamet ve þefkat irtibatýný haber vermekle, diðer taraftan bunu bize bir görev olarak yüklemekledir Bu nebevi tavsiyeye göre vücut organlarý arasýnda var olan ahenk, dayanýþma ve iþbirliði gibi; islâm toplumunun bireyleri arasýnda da ayný ahenk, dayanýþma ve iþbirliði bulunmalýdýr. Sevgimiz, evimizden baþlayarak çevremize taþan, giderek bütün ülkeyi, bütün Ýslâm Alemi'ni hatla bütün insanlýðý kaplayan bir çaðlayana dönüþmelidir. Gerçek mü'min olmamýz, içinde yaþadýðýmýz toplumda bu ahenk, kaynaþma, dayanýþma ve yardýmlaþmayý gerçekleþtirmemize baðlýdýr. Gerçek mü'min olmak için mutlaka birbirimizi candan sevmeli, birbirimize saygý duymalý, birbirimize her yönde destek ve yardýmcý olmalýyýz. Tarih boyunca biz, bu güzel tavsiyelere uyarak hassas duygular ve tertemiz gayeler taþýyan müstesna bir toplum kurmuþtuk. Dünyaya ilim ve medeniyet. ýþýk ve nur saçmýþtýk. Biz önce gönüllerde taht kurmuþtuk Gerçek anlamda bütün cihana örnek olacak "Gönül Medeniyeti" te'sis etmiþtik Bugün de yaþadýðýmýz bütün olumsuzluklardan ve krizlerden kurtularak dünyaya öncü olacak bilgi, kültür. teknoloji ve medeniyet hamlesini gerçekleþtirmemiz, ancak bu þefkat dolu nebevi çizgiyi yakalamakla mümkündür, .ve Bizim Görevimiz O Þanlý Rasûlün yolunda yürüyen mü'minler olarak birbirimizi çok seveceðiz. Ailemizde sevgi ve þefkati hakim kýlacaðýz. Toplumda sevgi ve barýþ içerisinde huzur ve mutluluðu yaþayacaðýz. Biz hiçbir zaman bu ulvî dâvayý kin ve nefretle yayamayýz. Kin ve nefretle bir adým bile ilerleyemeyiz Aðýr iþlemler ve yýkýcý tenkitlerle gönül kazanamayýz. Önemli bir noktayý da aydýnlatmak zorundayýz: "Biz sevgiden saygýdan söz ederken; birileri acýmaksýzýn zulüm ve haksýzlýklara devamý ediyor, bize sürekli kin ve nefret aþýlýyor olabÝlir" Biz imanlý ve þuurlu gençlik olarak, dinini ve ülkesini gönülden seven mü'minler olarak bu çeþit kýþkýrtýcý, kasýtlý, provakatif amaçlý oyunlara gelmemeliyiz. Kin ve intikama kin ve intikamla karþýlýk vermemeliyiz. Biz; iki Ömer'den birini kazanabilmek için, bizi öldürmeye gelen kiþinin bizde dirilmesi için, kardeþimizin küllenen imanýný üfleyip alevlendirmek için din kardeþlerimize yardýmcý olmalýyýz. Günümüzde., çeþitli sebeplerle toplum fertleri arasýnda zayýflayan kardeþlik baðlarýný yeniden güçlendirmeliyiz. Saadet Çaðý'ndaki Ýslâm kardeþliðini yeniden canlandýrmaya çalýþmalýyýz. Yýkýlan gönülleri, yýpranan iliþkileri onarmalýyýz. Ayný inancý paylaþan insanlar arasýndaki soðukluk ve kýrgýnlýðý mutlaka kaldýrmalýyýz. Medyanýn ve çevrenin yanlýþ bilgilendirmesi etkisiyle müslüman cemaatlere ve iman kardeþlerimize karþý sergileyeceðimi?, en küçük bir sitem bile bizim için kayýptýr. Biz. toplumda huzur ve saadetin temeli olan "karþýlýklý sevgi ve anlayýþ"ý hakim kýlmakla görevliyiz. Biz sýlai rahim görevlileriyiz. Mü'min kardeþlerimiz bir yana; inançsýz olanlara bile anlayýþla yaklaþarak onlarý Ýslâm'a kazanmalýyýz. Onlarýn gönüllerinin Ýslâm'la yeþermesi için. onlarýn da hidayet nimetine kavuþabilmeleri için onlara karþý insanlýk görevlerimizi yerine getirmeli, yaradandan ötürü yaradýlaný sevmeliyiz. Hastanýn deðil, mikrobun düþmaný olmalý, inançsýz insana doktorun hastaya yaklaþtýðý gibi þefkatle yaklaþmalýyýz. Ýnançsýzlarýn da Hak Yol'u bulmalarý için Efendimiz (s.a.v)'in kullandýðý en güzel üslûbu, en nazik ifadeyi, en iyi metodu kullanmalýyýz O'nun çizgisinde yürüyen Mevlâna'lar. Yunus'lar... gibi engin bir hoþgörü ile affedici, baðýþlayýcý ve kucaklayýcý olalým. Gönüllerin sevgi ile dolmasý için fedakâr ve vefakâr olalým. Rabbim kalbimizi sevgiyle doldursun... Gönlümüzü Allah sevgisiyle... Yüce Peygamber'inin Sevgisiyle... Kur'an sevgisiyle... Mü'min kardeþlerimizin sevgisiyle.. Ýnsanlýk sevgisiyle doldursun... O. Allah'ýn emriyle Kâinat Efendisi: Varlýðýn tacý. varlýk nurunun ta kendisi... Müjdecim. Kurtarýcým, Efendim. Peygamberim: Sana uymayan ölçü. hayat olsa teperim!,.. Sende insan ve toplum, sende temel ve bina; Ne getirdin, gölürdün. bildirdinse; âmenna!... Necip Fazýl KISAKÜREK

 

[email protected]


Bu Makale 4437 defa okunmuþtur

 

Yazdýr

YAZARIN DÝÐER YAZILARI

©

04/07/2014 - 16:00 ÝTÝKÂF, MANEVÝYAT KAMPIDIR

©

04/12/2013 - 13:41 CÝHAD VE BARIÞ PEYGAMBERÝ

©

04/10/2013 - 14:33 Asr-ý Saadette Kardeþlik Örnekleri

©

04/06/2012 - 12:14 Sahabe Kardeþliði Nasýl Yaþadý?

©

02/01/2012 - 13:36 EHL-Ý SÜNNET VE HADÝS

©

09/05/2011 - 14:03 Tek Çözüm Yolu Kuran ve Sünnet Yoludur

©

06/01/2011 - 11:19 Peygamberimiz ve genç nesil

©

02/12/2010 - 11:04 Sevgili peygamberimizi üzmeyelim (2)

©

14/10/2010 - 18:21 SevgÝli Peygamberimizi Üzmeyelim (1)

©

24/09/2009 - 11:52 ÝSLÂMÎ DURUÞ

©

24/07/2009 - 12:00 Öncü Kuþaðýn Öncüsü HAZRETÝ EBUBEKÝR SIDDÎK r.a.

©

27/06/2009 - 11:44 Umre Yolcusuna Notlar

©

01/06/2009 - 15:51 MANEVÎ PROGRAM

©

02/05/2009 - 15:11 Ýlim Yolculuðu

©

07/04/2009 - 14:50 Ýslami Ölçülere Uygun Düðün

©

09/03/2009 - 15:38 Onlar, Rasûlullah (sav)’a Âþýk Ýdiler

©

17/11/2008 - 23:37 Kur'an Âyetlerinde seçici Davranma Fitnesi

©

30/05/2008 - 22:54 Gençleri Nasýl Kazanabiliriz.

©

01/03/2008 - 00:58 GERÇEK MÜ’MÝNÝN ÖZELLÝKLERÝ
 
 

Site Ýçi Arama

11 Sevvâl 1445 |  20.04.2024

Bir Ayet

Bismillahirramanirrahim

Mü'minler ancak o kimselerdir ki, Allah anýldýðý zaman yürekleri ürperir. O'nun ayetleri okunduðunda imanlarýný arttýrýr ve yalnýzca Rablerine tevekkül ederler.

( Enfâl sûresi - 2)

Bir Hadis

“Enes (r.a.) kendisine sunulan kokuyu reddetmez,

Resulullah (s.a.v.)’in de koku reddetmediðini söylerdi.”

Buhârî 10/312

Bir Dua

“Allah’ým! Kötü ahlaktan, nefsânî arzulardan, kötü iþlerden ve ayýp þeylerden beni
uzaklaþtýr.”

(Ýbn Hibbân, Ed’ýye, No: 960)

Hikmetli Söz

• Ýnsanlar uykudadýrlar, öldükleri zaman uyanýrlar.
• Haddini bilen kiþi helâk olmaz,
• Herkesin deðeri, yaptýðý iyilikle, ihsân ve ilmiyle ölçülür.
• Kiþi, dilinin altýnda gizlidir.
• Dili tatlý olanýn dostu çok olur.
• Ýyilik ile hür kiþi köle yapýlýr.
• Cimriyi, malýnýn bir felâket ile yok olabileceði veya vârise kalabileceði ile korkut.
• Söyleyene bakma, söylediðine bak.
• Bela vaktinde sýzlanmak, feryâd etmek, mihneti artýrýr.
• Zulüm ile zafer olmaz.
• Oburlukla sýhhat birleþemez.
• Edepsizlikle þeref birleþemez.
• Ýntikam hissi ile efendilik (ululuk) olamaz.
• Ýstiþareyi (danýþmayý) terk ile doðruya varýlmaz.
• Yalancýda insanlýk yoktur.
• Takvadan üstün þeref yoktur.
• Kiþiyi umduðu þeye tevbeden daha çok eriþtiren bir þefaatçi olamaz.
• Afiyetten (sýhhattan) daha güzel bir elbise olamaz.
• Cehaletten daha tehlikeli bir hastalýk olamaz.
• Ýnsan bilmediði þeyin düþmanýdýr.
• Ýþlenen suçun özrünü tekrarlamak iþlenen suçu hatýrlatýr.
• Cemaat içinde bir kimseye nasihat etmek, onu utandýrmaktýr.
• Cahildeki bir nimet, çöplükteki çiçeðe benzer.
• Belâ ve musibet ânýnda, feryad ve figan etmek sabýrdan daha yorucudur.
• Düþmanýn en büyüðü, hilesini daha çok gizleyendir.
• Ýlim, hikmet, mü'min kiþinin yitiðidir,
• Cimrilik, ayýplarýn bütün kötülüklerini kendisinde toplar.
• Allâh'ýn takdirleri olunca, kulun tedbirleri kayýp olur.
• Nefsânî arzusunun esiri kimse, köleden daha alçaktýr.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com