Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 1217
Toplam 15266049
En Fazla 20355
Ortalama 2609
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 

 
ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 1
22/04/2013 - 10:26
 
Hüseyin K.Ece
- Sözlükte ensâr

‘Ensar’ kelimesinin kökü ‘ne-sa-raنصر’dýr. ‘Nasr’ sözlükte mazluma yardým etmek, yardýmda bulunmak manasýna gelir.

‘Ensarأنصار’, yardým eden, yardým edici anlamýna gelen ‘nâsýrناصر veya nasîrنصير’ fâil (özne) isminin çoðuludur. Dolaysýyla ensâr, yardým edenler demektir.[1]

 

- Kavram olarak ensâr

‘Ensâr’; Hz. Muhammed’in (sav) davetini kabul edip, cahiliyye hayatýndan ‘saadet asrýna’ geçen, Kur’an’da kendilerinden övgü ile bahsedilen, bütün insanlýk için örnek olan sahabe topluluðunun bir kýsmýnýn özel adýdýr.

Ýslâm kültüründe ensâr kavramý özel olarak, Hz. Peygamber'i ve haksýz yere yurtlarýndan çýkarýlan muhâcirleri barýndýrmak ve korumak sure­tiyle onlara destansý yardýmlarda bulunan Evs ve Hazrec kabilelerine mensup Yesribli (Medineli) müslümanlar için kullanýlmýþtýr.

Enes b. Mâlik'in belirttiðine göre bu isim ilk defa Kur'ân’da onlarý nitelemek üzere yer almýþtýr.(2)

 ‘Ensâr’ sýfatýný Kur’an özellikle muhâcirlere yardým edenler hakkýnda kullanmaktadýr:

“Ýman edenler, hicret edenler ile (muhâcirleri) barýndýranlar ve yardým edenler, iþte gerçek mü’minler bunlardýr. Onlar için bir baðýþlanma ve üstün bir rýzýk vardýr.”(3)

‘Ensâr’ kelimesi iki âyette ‘muhâcir’ kavramý ile birlikte geçmektedir. Allah (cc) her iki topluluktan da razý olduðunu bildirmektedir.

“Öne geçen Muhâcirler ve Ensâr ile onlara güzellikle uyanlar: Allah (cc) onlardan razý olmuþtur, onlar da O’ndan hoþnut olmuþlardýr ve (Allah) onlara, içinde ebedî kalacaklarý, altýndan ýrmaklar akan cennetler hazýrlamýþtýr. Ýþte büyük kurtuluþ ve mutluluk budur.”(4)

Ayrýca Haþr sûresinin 9. âyetiyle Enfâl suresinin 72 ve 74. âyetlerinde ‘en­sâr’ kelimesi zikredilmemekle birlikte Hz. Peygamber'e ve muhacirlere yaptýk­larý hizmetler, gösterdikleri fedakârlýk­lar belirtilerek kendileri övülüyor.

Kur’an ayrýca ensâr ve muhâcir ayrýmý yapmadan bir çok âyette Peygamber’e iman edip, ona yardým eden sahabelerden övgüyle söz etmektedir. Þüphesiz ki bu gibi âyetler, sahabelerin büyük bir bölümünü meydana getiren Ensâr’ý da içine almaktadýr.

Mesela; “Fakat Peygamber ve onunla birlikte iman edip mallrýyla ve canlarýyla cihad eden kimseler var ya; iþte onlarý hayýrlý sonuçlar beklemektedir. Üstelik kurtuluþa erecek olan da onlardýr. Allah onlar için zemininden ýrmaklar çaðlayan, içerisinde ebedi kalacaklarý Cennetler hazýrlamýþtýr. Ýþte budur muhteþem zafer.”(5)

Hz. Muhammed (sav) peygamberliðinin onucuncu yýlýnda (m. 622) Ýkinci Akabe biatýnda Medineli müslümanlar, Peygamberi mallarý ve canlarý pahasýna koruyacaklarýna, emirlerine uyacaklarýna, her türlü yardýmý yapacaklarýna, hiç kimseden korkmadan ve çekinmeden Allah’ýn yolundan gideceklerine farkýnda olarak söz vermiþlerdi. Bunun üzerine Mekkeli müslümanlar birer birer Medineye göç etmeye baþladýlar. Onlara bu yüzden ‘Muhâcir’ dendi.

Peygamber (sav) de ayný yýl Medine’ye hicret etti.(6)

Peygamber’in (sav) Hicretten hemen sonra yaptýðý ilk ve önemli uygulamalardan biri Muhâcirler ile Ensâr arasýnda kardeþlik kurmasý idi. Ensâr onlara barýnak ve eþya verdiler. Ellerindeki imkaný paylaþtýlar. Tarla ve bahçelerinde çalýþtýrarak ürünlerine ortak ettiler. Her þeylerini Mekke’de býrakýp gelen Muhâcirler, Ensâr’ýn yardýmý sayesinde sýkýntýdan kurtuldular. Onlarýn arasýndaki bu kardeþlik, Peygamber’e (sav) baðlýlýklarý, Ýslâm uðruna gösterdikleri fedakârlýklar, bu uðurda katlandýklarý sýkýntýlar her türlü takdirin üzerindedir. Bu yardým ve kardeþliðin tarihte bir örneði daha görülmemiþtir.

Kur’an onlarý þöyle övüyor:

“Ýman edip hicret edenler ve Allah yolunda mallarýyla canlarýyla cihad edenlerle bunlarý barýndýrýp yardým edenler, iþte onlar birbirlerinin gerçek dostudurlar (velisidirler).”(7)

            “Kendilerinden önce o yeri yurt edinmiþ ve gönüllerine imaný yerleþtirmiþ olan kimseler ise, kendilerine hicret edip gelenleri severler ve onlara verilenlerden dolayý da içlerinde bir ihtiyaç (arzusu) duymazlar. Kendilerinde bir ihtiyaç olsa bile (kardeþlerini) öz nefislerine tercih ederler…”(8)

Ensâr, Akabe biatlarýnda Peygamber’e verdiði sözü tutarak, müslümanlara ve Medine’ye saldýran düþmanlara karþý mücadele ettiler. Bu uðurda hiç bir fedakârlýktan çekinmediler. Mallarýný ve canlarýný ortaya koydular. Bütün zor anlarda desteklerini sürdürdüler, geri adým atmadýlar ve Allah’tan baþka hiç bir þeyden korkmadýlar.

Peygamber (sav) de zaman zaman onlarý takdir etmiþtir. “... Þayet Ensâr bir vadiye veya bir geçide gitse ben de mutlaka Ensâr’ýn gittiði vadiye veya geçide giderdim.”(9)

“Allah’a ve Ahiret gününe iman eden kimse Ensâr’a buðzetmesin.”(10)

Peygamber (sav) yine onlarý ancak mü’minlerin sevebileceðini, onlarý sevenlerin mükâfatýnýn Allah tarafýndan sevilmek, onlardan nefret etmenin cezasýnýn da Allah’ýn buðzuna uðramak olduðunu açýklamýþtýr.(11)

Ensâr, Peygamber’e (sav) ve onun davasýna hayatý boyunca destek olduklarý gibi onun vefatýndan sonra da Allah (cc) yolunda çalýþmaya devam ettiler. Ýslâmî davetin baþka ülkelere, baþka tplumlara ve baþka coðrafyalara ulaþmasý için çaba gösterdiler. Bu yüzden pek çoðu Medine’yi terkettiler. Çoðunun mezarý Medine dýþýndadýr. Çünkü gittikleri yerlerde ya þehid oldular, ya da Allah yolunda çalýþýrken, insanlara Ýslâmý öðretirken oralarda öldüler ve öldükleri yerlere gömüldüler. Bunun en tipik örneði Ýstanbul’da medfun bulunan Peygamberin mihmandârý Eba Eyyubi’l-Ensârî’dir. Onu Medine’den o zamanki Ýstanbul’un önüne kadar getiren sebep ne dünyalýk mal, ne þöhret, ne baþkalarýna üstünlük taslama çabasýydý. Onu Ýstanbul’a armaðan eden sebep onun ilây-i kelimetullah (Allah’ýn davasýný baþkalarýna ulaþtýrabilme) gayreti idi. 

Ensâr, diðer insanlara Ýslâmîhayatlarýyla ve ahlaklarýyla örnek olduklarý gibi, Peygamber’in (sav) sünnetini koruyarak ve yaþayarak kendilerinden sonra gelenlere aktardýlar. Onlar Peygamber’in sâdýk, samimi, istikrarlý ve ilme iþtahlý öðrencileri idi. Onlarýn Ýslâmý öðrenmedeki hevesleri gýpta edilecek boyutta idi. Onlar kardeþleri muhâcirlerle birlikte Peygamber’i nöbetleþe dinliyorlardý. Bir gün biri, ertesi gün diðeri Peygamberin ders/sohbet halkasýna katýlýr, geride kalan her ikisinin dünya iþleri ile meþgul olurdu. Akþam bir araya geldikleri zaman o gün Peygamber’den duyduklarýný ve öðrendiklerini, geliþmeleri kardeþine aktarýrdý.

Onlarýn hayatýnda Ýslâmî çalýþmalarýn bütün yönlerini, fedâkarlýðýn, cömertliðin, yiðitliðin, kardeþliðin, eziyetlere katlanmanýn, Peygamber’e baðlanmanýn, emre itaat etmenin, anlaþma ve iþbirliðinin, diðer mü’mini kendi nefsine tercih etmenin (isar’ýn), çalýþmanýn, ilme düþkünlüðün; kýsaca Allah için tertemiz, takva üzere ve verimli yaþamanýn bütün güzel örneklerini bulabiliriz.

 

-          Ensâr olmak

Allah (cc) müslümanlara þöyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Allah’ýn yardýmcýlarý (destekçileri/ensâr) olun. Týpký Meryem oðlu Ýsa’nýn havârîlerine; “Allah’a giden yolda kim bana var gücüyle destek olur?” Deyince, havârîlerin “Biziz Alla yolunun gönüllü destekçileri” demeleri gibi...Nitekim Ýsrailoðullarýndan bir grup (ona) inandý, bir grup da inkâr etti. Bunun üzerine Biz de iman edenleri düþmanlarýna karþý dirençli kýldýk. Sonunda galip gelenler oldular.”(12)

Hz. Ýsa’nýn mü’minleri, sahabeleri, yani havârîler ona gönülden, seve seve destek oldular, yardým ettiler. Zira Hz. Ýsa’ya inanmak, o günkü zor þartlarda onun yanýnda olmak, ona destek olmak Allah yolunda olmaktý. Allah (cc) da onlarýn imanýný kabul etti, onlarýn kalbine sekine indirdi ve onlarý Ýslâmî davanýn düþmanlarýna karþý üstün kýldý. Zira hak her zaman en üstündür, maddî veya siyasî anlamda üstünlük olmasa bile.(13)Peygamber (sav) de þöyle buyuruyor: "Ýslâm yücedir. Hiçbir þey ondan üs­tün olamaz."(14)

Havârîler bilinen mana da savaþ yapmadýlar. Zaten çok az idiler. O zamanki ceberrut Bizans yönetimiyle savaþ yapmalarý da imkansýzdý. Belli ki onlar farklý bir cihad metod izlediler ve bu konuda Ýslâm davetçilerine model oldular. Bu da ‘kansýz fetih’ manasýna gelen gönüllerin fethidir. Havârîler baský gördüler, iþkenceye uðradýlar, aç aslanlara yem edildiler, taþlandýlar, öldürüldüler, sürüldüler, süründürüldüler ama asla Allah’ýn davasýný, Ýsa’ya (as) baðlýlýðý terketmediler.(15)

Ayetteki ensâr olma emrini iki türlü anlamak mümkün.

Birincisi;müslümanlarýnmaslahatý için ensâr olmak,

Ýkincisi;Allah (cc) için ensâr olmak.

‘Sözün (lafzýn) özel olmasý hükmün genel olmasýna engel deðildir’, kuralýndan hareketle bütün müslümanlar bulunduklarý yerde, kendi imkanlarý nisbetinde, hem Allah (cc) için, hem de diðer müslüman kardeþleri için ‘ensâr/yardýmcý veya destekçi’ olmak durumundadýr diyebiliriz.Müslümanlar dünyanýn neresinde olursa olsun, ezilen, hor görülen, müztez’af hale getirilen, hatta yerinden yurdundan sürülen, dinlerini yaþamakta zorluk geçen  mü’minlere ellerinden geldiði kadar ‘ensâr’ olmak, gerekli yardýmý ulaþtýrmakla görevlidirler.

 

-          Müslümanlar için ensâr olmak

Müslümanlar için ensâr olmanýn üç temel çýkýþ noktasý vardýr.

Ýlki, müslümanlarýn birbirlerinin kardeþi olmasýdýr.(16)Kardeþin kardeþe karþý vazife ve sorumluluklarý vardýr. Ona kardeþçe davranýr, onu sever, ihtiyacýný giderir, yalnýz ve yardýmsýz býrakmaz, ona dua eder, onun aleyhine olabilecek oluþumlara katýlmaz. Maðdur ve mazlum olduðu, bir musibete, tabii afete uðradýðý zaman maddî ve manevî destek verir. Zekâtýný, fýtrasýný, teberrusunu, sadakasýný, infakýný ve ikramýný öncelikle müslüman kardeþine yapar. Bunlar da ona ensâr olmaktýr.

Ýkincisi, müslümanlarýn birbirlerinin velisi olmasýdýr.(17) Veli, dost, seven, yakýn, sýrdaþ, ilgi gösteren, yardým eden ve ayný zamanda müttefiktir. Müslüman müslümaný sever, onu dost ve sýrdaþ bilir, ona gerektiði yerde yardým eder, zorluklara, þeytana ve düþmanlara karþý onunla ittifak kurar, onunla müttefik olur. Bu da onun için ensâr olmaktýr.

Üçüncüsü; fesad olmasýn diye. Kur’an þöyle diyor:

“Nitekim, inkâr edenler birbirlerinin velisidirler (birbirleriyle dayanýþma içindedirler). Anca siz böyle yapmazsanýz yeryüzünde büyük bir fesat olur.”(18)

Müslümanlar; insan ve toplum bünyesinde salah/sulh/ýslah ortadan kalkýp fesat, karmaþa, fitne ve savaþ olmasýn, adaletsizlik kural haline gelmesin, zulüm sýradanlaþmasýn diye iyilik ve takva üzere yardýmlaþýrlar. Kötülük, haksýzlýk ve düþmanlýk üzere deðil.(19) Onlar iyiliðin, erdemlerin, hak ve adaletin, ikram ve yardýmseverliðin, infak ve cömertliðin, insaf ve merhametin canlý þahitleri olarak, insanlýðýn salahý için çalýþýrlar. Bu da onlar için ensâr olmaktýr.

(Devam edecek)

 


(1) Ýbni Manzur, Lisanu’l-Arab, 14/269-270

(2) Buhari, Menâkýbü'l-Ensâr/1, 26 (3776, 3744)

(3) Enfal 8/74

(4) Tevbe 9/100, ayrýca bak. Tevbe 9/117) 

(5) Tevbe 9/88-89. Ayrýca bak: Bakara 2/218. Âli Ýmran 3/169-173. A’raf 7/157. Enfal 8/26, 64. Fetih 49/18-19, 29

(6) Ýbni Hiþam, Siyer, 1/431-480

(7) Enfal 8/72

(8) Haþr 59/9

(9) Buharî, M. Ensar/2 (3778). Tirmizî, Menâkýb/66 (3901)

(10) Tirmizî, Menâkýb/66 (3906)

(11) Buharî, M. Ensar/4 (3783). Tirmizî, Menakýb/66 (3900)

(12) Saff 61/14

(13) Tevbe 10/40

(14) Buhârî, Cenâiz/79

(15) M. Ýslamoðlu, Meal,  s: 1122

(16) Hucurât, 49/10

(17) Enfal 8/72. Tevbe 9/71

(18)Enfal 8/73

(19) Maide 5/2


Bu Makale 4804 defa okunmuþtur

 

Yazdýr

YAZARIN DÝÐER YAZILARI

©

01/02/2019 - 14:41 KUR’AN’DA YOL (SEBÝL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 2

©

01/02/2019 - 14:36 KUR’AN’DA YOL (SEBÎL) ile YAPILAN TAMLAMALAR 1

©

01/02/2019 - 14:26 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 2

©

01/02/2019 - 14:23 DOÐRU YOL ÝÞTE BUDUR 1

©

01/02/2019 - 14:18 “BEN NEFSÝMÝ TEMÝZE ÇIKARMAM”

©

01/02/2019 - 14:12 YOLUN EN DOÐRUSU YOLUN EN EÐRÝSÝ

©

20/04/2018 - 17:02 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 7

©

23/03/2018 - 15:10 KUR’AN’DA MÜJDE ve EÐÝTÝM ÝLÝÞKÝSÝ

©

19/02/2018 - 12:30 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 6

©

19/01/2018 - 10:43 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 5

©

25/12/2017 - 11:58 SELÂM OLARAK TAHÝYYE

©

20/11/2017 - 10:27 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 4

©

18/10/2017 - 10:33 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 3

©

21/09/2017 - 12:14 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 2

©

28/08/2017 - 09:17 KUR’ANDA SEBÎL (YOL) KAVRAMI 1

©

24/06/2017 - 12:14 ÞEHÂDET ÝMAN ÝDDÝASIDIR AMA ÝSBATI GEREKÝR

©

23/05/2017 - 16:44 ORUÇ ÝMSAK (TUTMAK)TIR

©

29/03/2017 - 10:51 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 5

©

08/03/2017 - 16:07 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 4

©

04/02/2017 - 11:56 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 3

©

02/01/2017 - 10:23 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 2

©

05/12/2016 - 10:11 BU DEVÝRDE PEYGAMBERÝ ÖRNEK ALMAK 1

©

02/11/2016 - 10:38 KUR’AN’A GÖRE KUR’AN’IN TEMEL ÖZELLÝKLERÝ

©

01/10/2016 - 11:23 SÖZÜN EN GÜZELÝNE UYMAK ÝYÝ SONUCA GÖTÜRÜR

©

08/09/2016 - 09:05 ÝBRAHÝM’ÝN ve HÂCER’ÝN KURBANI

©

31/08/2016 - 10:15 ZALÝMLERE YANAÞMAK TEHLÝKELÝDÝR

©

15/07/2016 - 18:56 BÝRÝLERÝ YALAN SÖYLEMEYE DEVAM EDÝYOR

©

25/06/2016 - 09:34 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 5

©

18/06/2016 - 11:00 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 4

©

13/06/2016 - 10:16 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 3

©

06/06/2016 - 09:53 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 2

©

30/05/2016 - 12:45 TEZKÝYE, RAMAZAN ve ORUÇ 1

©

05/05/2016 - 14:03 EN HAYIRLI TOPLULUK 3

©

11/04/2016 - 10:06 EN HAYIRLI TOPLULUK 2

©

14/03/2016 - 12:55 EN HAYIRLI TOPLULUK 1

©

16/02/2016 - 09:58 hz. ÂDEM’ÝN BABASI KÝM

©

26/01/2016 - 18:23 hz. EBU BEKR SÜNNÝ, hz. ALÝ de ÞÝȊ DEÐÝLDÝ

©

26/12/2015 - 15:13 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 10

©

23/11/2015 - 09:48 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 9

©

27/10/2015 - 16:44 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 8

©

28/08/2015 - 19:24 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 7

©

20/07/2015 - 18:04 ALLAHA’ YAKIN OLMA BÝLÝNCÝ

©

30/06/2015 - 16:39 KUR’AN’DA RAMAZAN

©

29/05/2015 - 11:31 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 6

©

23/04/2015 - 12:54 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 5

©

03/04/2015 - 18:21 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 4

©

09/03/2015 - 13:03 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 3

©

03/02/2015 - 14:43 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 2

©

30/12/2014 - 13:11 PEYGAMBERE ÝHTÝYAÇ VAR MI 1

©

27/11/2014 - 17:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 5

©

19/11/2014 - 12:19 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 4

©

20/10/2014 - 15:53 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 3

©

27/08/2014 - 13:16 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 2

©

01/08/2014 - 11:04 ALLAH’IN SELÂMINA LAYIK OLMAK 1

©

04/07/2014 - 16:31 BESMELE; ÝMAN ve SAYGI ÝKRARIDIR

©

30/05/2014 - 18:48 ABDEST ALMAK PEYGAMBER’E KARDEÞ OLMAKTIR

©

11/04/2014 - 10:53 AÇLIK ve KORKU UYARISI

©

09/04/2014 - 11:21 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 4

©

03/04/2014 - 14:39 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 3

©

10/01/2014 - 11:15 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 2

©

24/12/2013 - 14:11 ENGELLER ve AYAK BAÐLARI 1

©

11/11/2013 - 15:39 BÜYÜK HÝCRETÝN BÜYÜK SONUÇLARI

©

09/10/2013 - 10:15 PEYGAMBER’E ÝTAAT ÞART MI

©

03/09/2013 - 12:27 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ 2

©

12/08/2013 - 08:51 KUR’AN’DA AÝLE MODELLERÝ-1

©

08/07/2013 - 11:36 ORUÇ ve ÖZGÜRLÜK BÝLÝNCÝ

©

17/06/2013 - 15:46 ÝMANIN KAZANIMLARI

©

21/05/2013 - 11:05 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 2

©

22/04/2013 - 10:26 ALLAH’IN YARDIMCILARI (Ensâru’llah) 1

©

19/03/2013 - 13:02 ALLAH’A HAKKIYLA SAYGI (Haþyetu’llah)

©

14/02/2013 - 13:37 ALÇAK DÜNYA (MI)

©

24/01/2013 - 14:11 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 2

©

27/12/2012 - 10:14 ALLAH’TAN KORKMALI (MIYIZ?) 1

©

20/11/2012 - 10:13 ON MUHARREM’DE NE OLMUÞTU

©

19/10/2012 - 10:58 KURBAN: ALABÝLMEK ÝÇÝN VERMEKTÝR

©

25/09/2012 - 10:56 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 2

©

27/08/2012 - 15:54 ALLAH’IN DOSTLARI (Evliyâu’llah) 1

©

23/07/2012 - 11:13 RAMAZAN ÝSLÂMIN SEMBOLLERÝNDENDÝR (Þeâiru’llah) 3

©

26/06/2012 - 15:23 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 2

©

30/05/2012 - 16:11 ALLAH’IN SEMBOLLERÝ (Þeâiru’llah) 1

©

26/03/2012 - 13:05 MUVAHHÝDLERÝN ÖZELLÝKLERÝ

©

29/02/2012 - 13:29 ALLAH’I UNUTANLAR GÝBÝ OLMAYIN

©

26/01/2012 - 14:37 DÝNLEME AHLÂKI 4

©

28/12/2011 - 11:22 DÝNLEME AHLAKI 3

©

28/11/2011 - 11:10 AZAPLA MÜJDELEME

©

20/10/2011 - 17:42 KURBAN; NE KADAR VAZGEÇEBÝLÝRSEN

©

07/09/2011 - 14:36 DEDÝN KÝ…

©

05/08/2011 - 19:47 ORUÇ TAKVAYI GÜÇLENDÝRÝR

©

04/07/2011 - 14:35 DÝNLEME AHLAKI 2

©

03/06/2011 - 12:02 DÝNLEME AHLÂKI 1

©

09/05/2011 - 13:57 ALLAH’IN ÝPÝ (HABLU’LLAH)

©

18/04/2011 - 14:24 ALLAH’IN BOYASI (Sibðatu’llah)

©

07/03/2011 - 13:00 ALLAH’IN HAKKI (Hakku’llah)

©

14/02/2011 - 12:04 Boþ Ýþlere Müþteri Olmak

©

06/01/2011 - 10:38 ALLAH’IN KULLARI

©

22/11/2010 - 14:56 ALLAH’IN GÜNLERÝ

©

14/10/2010 - 18:51 HARAM KAZANÇ ÝFSAT EDER

©

26/07/2010 - 14:14 Orucu Yürek Ýle Tutmak

©

22/06/2010 - 12:39 Okunmasý Gereken Üç Kitap

©

18/05/2010 - 11:47 Ahirete Ýman : Hesap Verme Bilinci

©

28/04/2010 - 11:02 MÜSRÝF KÝMDÝR

©

22/03/2010 - 15:27 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (2)

©

22/02/2010 - 13:23 ÝSRAF; ÇAÐDAÞ AÞIRILIK (1)

©

30/12/2009 - 17:40 ÝSLÂMÎ KAYNAKLAR AÇISINDAN ÞÝÝR

©

23/11/2009 - 16:17 BAYRAMIN BAÐIÞLADIÐIN KADARDIR

©

19/10/2009 - 14:55 Vahiy Karþýsýnda Peygamber

©

24/07/2009 - 11:15 ORUÇ ve DENGE

©

25/06/2009 - 09:29 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 4

©

01/06/2009 - 14:57 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 3

©

28/04/2009 - 16:06 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 2

©

16/02/2009 - 23:26 MUHABBETULLAH (ALLAH SEVGÝSÝ) 1

©

05/01/2009 - 23:03 HÝCRET ÜZERÝNE DÝYALOÐ

©

22/12/2008 - 23:37 KUR’AN’DA KURBAN KAVRAMI (1)

©

17/11/2008 - 23:27 Ýnsaf ve Ahlak Adaletin Kaynaðýdýr

©

03/09/2008 - 22:03 ÝNSANIN GÖREVÝ -2

©

05/06/2008 - 23:35 ÝNSANIN GÖREVÝ -1-

©

18/03/2008 - 01:09 HAYATA DÖNÜÞEN ZÝKÝR
 
 

Site Ýçi Arama

14 Sevvâl 1445 |  23.04.2024

Bir Ayet

Bismillâhirrahmânirrahîm

"Þüphesiz Allah, taneyi ve çekirdeði yarýp filizlendirendir. Ölüden diriyi çýkarýr. Diriden de ölüyü çýkarandýr.

Ýþte budur Allah! Peki (O'ndan) nasýl çevriliyorsunuz?"

( En - 95)

Bir Hadis

Enes (ra)h’den rivayet edildiðine göre þöyle dedi:
Hz. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in vefâtýndan sonra Ebû Bekir, Ömer’e:
Kalk, Ümmü Eymen radýyallahu anhâ’ya gidelim,
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in yaptýðý gibi biz de onu ziyâret edelim, dedi.
Yanýna vardýklarýnda Ümmü Eymen aðladý. Onlar:
- Niçin aðlýyorsun? Allah katýndaki nimetin Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem için çok daha hayýrlý olduðunu bilmiyor musun? dediler. Ümmü Eymen:
- Ben onun için aðlamýyorum. Ben Allah katýndaki nimetlerin Peygamber aleyhisselâm için elbette daha hayýrlý olduðunu biliyorum. Ben, vahyin kesilmiþ olmasýndan dolayý aðlýyorum, dedi; Ebû Bekir ve Ömer’i de duygulandýrdý. Ümmü Eymen ile birlikte onlar da aðlamaya baþladýlar.


Müslim, Fezâilü’s-sahâbe 103

Bir Dua

Hz. Peygamber (s.a.v.) þöyle buyurmuþtur:

“Rabbim! Bütün iþlerimdeki ölçüsüzlüðümü, cahilliðimi ve hatamý baðýþla. Sen bunlarý benden daha iyi biliyorsun.”


(Buhârî, Deavât, 60)

Hikmetli Söz

Kim kazanmazsa bu dünyada bir ekmek parasý, Dostunun yüz karasý düþmanýnýn maskarasý.

Mehmed Akif 


Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com