Hz. Peygamberin mübarek ifadesiyle tertemiz bir yaratýlýþla dünyaya gelen çocuðun kalbinde nifaktan eser yoktur. Bu sebeple çocuðun kalbi son derece saf, berrak ve doðaldýr. Týpký Kur’an’ýn berraklýðý, saflýðý ve doðallýðý gibi. Bu sebeple Kur’an’la çocuk kalbi arasýnda inanýlmaz bir etkileþim vardýr. Fýtratý bulandýrýlmadýðý ve kalbi kirletilmediði sürece çocuk, Kur’an’ý sever. Ýþte bu sevgi ve doðallýk kirletilmeden ve bulandýrýlmadan, çocuðun Kur’an’la buluþturulmasý son derece önemlidir. Allah’ýn kalplerine yerleþtirdiði fýtrî bir sevgi ile çocuklarýný çok seven ve onlar için her þeyi yapabilecek bir yapýda yaratýlan anne ve babalarýn, çocuklarý için yapabilecekleri en büyük hayýr, hiç þüphesiz çocuklarýný Kur’an’la buluþturmak olacaktýr.
Kur’an öðrenen çocuðun en büyük kazanýmý ruhunun en çok ihtiyaç duyduðu sevgidir. Çünkü o, Kur’an’ý öðrenmekle sevginin kaynaðýna ulaþmýþtýr. O kaynaktan tertemiz yüreðine doyasýya sevgi transfer edebilmenin hazzýna eriþecektir.
Çocuklar da hayatýn gerçekleriyle iç içe yaþarlar. Kur’an okuyabilen çocuk, hayatýn getirdi-ði çeþitli sýkýntýlarda ve özellikle yakýnlarýnýn ölü-mü gibi durumlarda hemen sarsýlmaz ve daha çabuk toparlanabilir. Dedesi veya ninesi hastalanan veya ölüm döþeðinde olan bir çocuðun, onlarýn baþýnda Kur’an okumasýnýn çocukta meydana getireceði olumlu psikolojiyi tahmin etmek bile çok güçtür. Çocuk, çok sevdiði kiþilere karþý böyle manevi bir azýk verebilmenin mutluluðunu yaþar. Çocuðun Kur’an öðrenmesi ona, Allah’ýn daima kendisi ile beraber olduðu þuuru kazandýrýr ve böylece çocuk kendisini, Allah’ýn yardýmýna nâil olmuþ hisseder ve Allah’ýn kendisini koruduðu inancýna sahip olur.
Kur’an okumak, çocuðun fýtratýnda var olan iman ihtiyacýnýn saðlýklý bir þekilde karþýlanmasýnýn temelini oluþturacaðý için, artýk onun ruhunda boþluk meydana gelmeyecektir. Ýç huzuruna kavuþacak, imaný benliðine sindirecek, dünya ve ahiret saadetine ulaþabilecektir.
Fýtratý tertemiz olduðu için, Kur’an’la buluþan kalbi, imanýn yerleþimine ve kök salmasýna son derece elveriþlidir. Bu bakýmdan severek ve sevdirilerek Kur’an öðrenen ve okuyan çocuðun tertemiz kalbi, artýk bir daha -Allah’ýn izniyle- kolay kolay imandan kopmayacaktýr. Çünkü henüz imana aykýrý unsurlarýn iþgaline uðramadan imanýn karargâhý hâline gelmiþ, takva üzere kurulan bir temele sahip olmuþtur. Ýlk baþtan takva üzere kurulan temel gibi saðlam temel bulunabilirmihiç.
"Bir þem’a ki, Mevlâ yaka üflemekle sönmez" artýk. "Allah, þu Kur’an’la bazý kavimleri yükseltir, bazýlarýný da alçaltýr." (Müslim, Müsafirun, 269) hadis-i þerifi gereðince, artýk o uçabileceði kanatlarýna kavuþmuþ, Kur’an’la yükselmeye baþlamýþ demektir. Onun kalbi artýk, "Kalbinde Kur’an’dan bir þey bulunmayan kimse bir bina yýkýntýsý gibidir." (Tirmizî, Fezâilü’l-Kur’an, 18) hadis-i þerifi gereðince viraneye ve harabeye dönüþmeyecektir, mamur olacaktýr.
Kur’an okuyan çocuk, kalbini kirletebilecek iþgalci unsurlara karþý âdete saðlam bir kaleye sýðýnmýþ olmaktadýr. Kur’an-ý Kerim’in okumasýný öðrenmekle kalmayýp, bunun yanýnda mümkün mertebe anlamýný ve tefsirini de öðrenmeye çalýþmak elbette çok önemlidir. Fakat göz ardý edilmemesi gereken bir husus daha vardýr: Mânâsý anlaþýlmadan öðrenilip okunsa da Kur’an’ýn saf ve temiz kalpler üzerinde inanýlmaz bir etkisi vardýr. Bu durum, Kur’an’ýn mucizeliði ile ilgilidir. Bu anlamda Kur’an’la buluþan çocuk kalbi için Kur’an, çocuðun geleceði açýsýndan, onun inanç ve gönül dünyasýnda âdeta mânen koruyucu bir iþlev görmektedir.
Hasýlý çocuk kalbi saf ve temizdir. Kur’an, en belirgin etkiyi, saf ve temiz kalplerde icra eder. Kur’ân’ýn berraklýðý ile çocuk kalbinin safiyet ve berraklýðýnýn buluþmasý bir baþkadýr.
|