Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 3762
Toplam 15239469
En Fazla 20355
Ortalama 2607
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 

DÝNÎ TEBLÝÐDE DÝL VE ÜSLUP NASIL OLMALIDIR?

Bütün Müslümanlarýn çetin bir sýnavdan geçtiði günümüzde, her mümin, kullandýðý dilde, dini kurumlarýmýza, kardeþliðe halel getirecek iddia, ifade ve söylemlerden uzak durmalý, özellikle siyasetçiler, yazarlar, akademisyenler, âlimler ve karar verici konumunda bulunan herkes, sorumluluk bilinciyle hareket etmelidirler.
03/01/2018

Bir bütün olarak din,  insanýn Allah’la, hemcinsleriyle ve varlýkla olan iliþkilerini vahiy düzleminde kurar. Gerek kutsal metinlerin dil ve üslubu, gerekse bu metinlerin anlaþýlmasý, yorumlanmasý ve insanlara anlatýlmasý açýsýndan din dili son derece önemli bir iþlev görür.  Zira dinin kendisi kadar dinî terim ve kavramlar da saygýn ve dokunulmazdýr. Bu sebeple kavramlarýn yanlýþ anlaþýlmasýna yol açacak bir müdahale, özellikle dinî düþünce alanýnda birçok problemin doðmasýna neden olmakla kalmaz, bilgi, varlýk ve deðer iliþkileri arasýnda altüst olmalarýn yaþanmasýna yol açabilir.

Din dili istismar  aracý olmamalýdýr

Ne yazýk ki geçmiþte ve günümüzde zaman zaman din, birey ve toplum üzerindeki belirleyici ve yönlendirici gücü sebebiyle; siyasal, ekonomik, kültürel, ideolojik ve belli bir sosyal projeyi meþrulaþtýrmak için etkili bir istismar aracý olarak kullanýlabilmiþtir. Ayný kullaným bazý dinî liderler ve Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý, ilahiyat fakülteleri, imam-hatip liseleri, Kur’an kurslarý gibi dinî kurumlarý gözden düþürmek için de yapýlmýþtýr. Hâlbuki dinin ve deðerlerinin kutsallýðýna halel getirecek, dinî kurumlarý itibarsýzlaþtýracak her türlü ima ve istismardan kaçýnmak erdemli bir davranýþtýr.

“Dinde zorlama yoktur. Artýk doðrulukla eðrilik birbirinden ayrýlmýþtýr.” (Bakara, 2/256.)  Bu ayete göre insanlara zorla dini kabul etmeleri için baský yapmak Ýslami bir yöntem deðildir. Ýman, tamamen hür irade ile gönülden gelen bir kabullenmeye dayalý sevgi iþidir. Çünkü temelinde sevgi olmayan hiçbir eðitim ve davet modeli baþarýya ulaþamayacaðý gibi sevgiyi esas almayan hiçbir din de geniþ halk kitleleri arasýnda yaygýnlaþma ve benimsenme imkânýna sahip olamaz.  (Öcal, Mustafa, Din Eðitim ve Öðretiminde Metodlar, Ankara 1999, s. 59.) Gerçek sevgi, benlik ve egodan sýyrýlmýþ, kýsýtlayýcý olmak yerine, geniþletici ve kucaklayýcý olan, almak yerine vermeyi tercih eden, pasif bir duygu yerine etkinliði önceleyen bir özellik taþýr. (Fromm, Erich, Yaþama Sanatý, (çev. Aydýn Arýtan), Ýstanbul 1986, 28.) Zira iyi niyete, sevgiye, iradenin tercihine dayanmayan ve gönülden benimsenmemiþ bir dindarlýk, din açýsýndan inkârla eþit tutulan ikiyüzlülük anlamýna gelir ve fertte kiþilik parçalanmasýna yol açar. Ýslam hiçbir zaman böylesi bir sonuca hoþgörü ile bakmaz. Bu nedenle dijital çaðýn Müslüman davetçileri dinî tebliðde kullandýklarý dil ve üslup alanýnda birtakým deðiþikliklere gitmeleri kaçýnýlmazdýr. Bunun baþýnda da kavga diliyle, sevgi ve iknaya dayalý irþat dilini birbirinden ayýrmak gerekir. Çünkü teblið dilinde Müslümanlar muhataplarýna daima sözün en güzelini, güzellikle ve güzel bir üslupta söylemekle emrolunmuþlardýr. (Ýsra, 17/53; Bakara, 2/83.) Yüce Allah’ýn öðrettiði davet ve üslup yönteminde;  hikmet,  güzel öðüt ve güzel tartýþma biçimi vardýr. (Nahl, 16/125.) Kur’an-ý Kerim’de gönle dayalý irþat dilinin; kavl-i sedid (Nis,a 4/9; Ahzab, 33/70.); kavl-i ma’ruf (Nisa, 4/5; Ahzab, 33/32.); kavl-i kerim (Ýsra, 17/23.); kavl-i meysur (Ýsra, 17/28.) þeklindeki nitelemelerle bahsedilmesi anlamlýdýr. Hatta Yüce Allah’ýn Hz. Musa ve Harun’dan azgýn Firavun’a gittiklerinde ona “kavl-i leyyin” (yumuþak söz) söylemelerini istemesi (Taha, 20/42-44.); Hz. Peygamber’den ise münafýklara karþý “kavl-i belið” ile hitap etmesini tavsiye etmesi (Nisa, 4/61-63.) bizim için önemli mesajlar taþýmaktadýr.

Her þeyde olduðu gibi din dilinde de ölçülü olmak gerekir

Öte yandan, itikadi ve ameli konularda Hz. Peygamber (s.a.s.) ve ashabýnýn yolunu izleyenlerin tabi olduðu ana yol akým, insan doðasýna uygun yaþanabilir bir din anlayýþýný temsil ettiði gibi, dinî teblið alanýnda da ölçülü bir din dilini kullanmayý tercih eder.  Kur’an-ý Kerim’de Müslümanlar “denge toplumu” olarak nitelendirilmiþtir. (Bakara, 2/143.) Her Müslüman bu “ölçülü” duruþu itikattan ibadete, bireysel ve sosyal hayatýn her alanýna yansýtmalýdýr. Nitekim bir baþka ayette Yüce Allah: “Size Müslüman (es-selâm) olduðunu bildirene,  dünya hayatýnýn geçici menfaatine göz dikerek: "Sen mümin deðilsin" demeyin.” (Nisa, 4/94.) uyarýsýyla kuþatýcý bir dindarlýk dili geliþtirmeyi istemiþtir. Çünkü ayrýþtýrýcý bir din dili, medeni bir varlýk olarak yaratýlmýþ insanla bütün iletiþim yollarýný kapatmak ve onu kaybetmek anlamýna gelir. Ýslam dini, ümit vermeyi ve insanlarýn gönüllerini sevgi ile fethedip onlarý sosyal tevhit baðlamýnda bütünleþtirmeyi amaçlar. Kur’an ve hadislerin bütünlüðüne baktýðýmýz zaman kuþatýcý bir dindarlýk dili geliþtirmemiz öðütlenir.  Bu sebeple insanlarýn uhrevi hayatý ile ilgili meselelerde karar yetkisi Yüce Allah’a aittir. Kimin cehenneme, kimin de cennete gideceðine hüküm gününde karar verecek olan O’dur. Biz yargýç deðil, davetçiyiz. Zahire göre hüküm veririz. Bizim inancýmýza göre manalarýný bilmese bile kelime-i tevhit ya da kelime-i þehadeti diliyle söyleyen herkes mümin kabul edilir.  

Ýslam’a davette temel ölçümüz: “Kolaylaþtýrýnýz, zorlaþtýrmayýnýz; müjdeleyiniz nefret ettirmeyiniz.” ilkesidir. (Buhari, Ýlim, 7.) Bu sebeple dinî tebliðde kullanacaðýmýz dil ve üslup; öteleyici ve ötekileþtirici deðil, birleþtirici; dýþlayýcý deðil, yaklaþtýrýcý; daraltýcý deðil, kapsayýcý; suçlayýcý deðil, affedici; alaycý deðil, deðer verici; intikamcý deðil, baðýþlayýcý olmalýdýr. Kullandýðýmýz din dili, belli kesimler arasýnda yaþanan kavga, kargaþa, gerilim ve söz dalaþý dili hâline dönüþtürülmemelidir.  Zira dinin kutsallarý, dinî içerik kazanmýþ terim ve kavramlar her türlü hesabýn üstünde tutulmalýdýr. Kaldý ki Ýslam dini, insanlýðý koruyan bir kale ve onun var olma garantisidir. Kutsalýn dýþýnda kalan, bir baþka ifadeyle aþkýn olanla irtibatýný yitirmiþ her ideoloji, dünyevi deðer dizgesi veya sistem ne kadar mükemmel olursa olsun iþlevsel anlamda dinin yerini tutamaz. Bunlarýn hiçbiri din kadar insanlýðýn devamýný ve sürekliliðini garanti edemez. Eðer bir toplumda din ve bu dinin kavramlar dünyasý coþkulu bir þekilde yaþanýrsa, hem kültürel kimliði ve hem de toplumsal benliði yabancýlaþmaktan korur.

Bu sebeple yaþadýðýmýz toplumda din hakkýnda konuþanlar, fetva verenler ve karar açýklayýcýlarýn da din diline ve üsluplarýna dikkat etmeleri gerekir. Zanna, vehme, rüyaya dayalý bilgi ile örülmüþ bir din dili deðil; ölçülebilen, rasyonel, kesin, delile dayalý sahih bilgiyi besleyici ve toplumu birleþtirici, bütünleþtirici bir dil kullanýlmalýdýr. Sadece gönüllere hitap eden bir din dili de yeterli deðildir. Bu dilin, hem gönle, hem duyguya hitap edici boyutlarý olmakla birlikte ikna edici, makul, mantýklý ve akla hitap eden bir muhtevasý da olmalýdýr. Diðer bir ifade ile kullanýlan din dili, aklý duyguya, duyguyu da akla feda etmemelidir. Bundan dolayý olur olmaz yerde ve zamanda;  þeriat, hidayet, helal-haram, iman, küfür, imam, cemaat, dua, beddua, peygamber, vaaz, vaiz, hoca vb. Ýslam öðretisi ve tarihinden kaynaklanan özgül aðýrlýklarý ve anlam derinlikleri olan terim veya kavramlarýn günlük ve konjonktürel tartýþmalarýn araçlarý olarak kullanýlmasý doðru deðildir. Çünkü dinî kavramlarýn örselenmesi,  dinî deðerlerin ve kurumlarýn zayýflatýlmasýna ve içtimai bünyenin sarsýlmasýna yol açar.

Tarih boyunca Müslüman bilincinde temel kavramlar olarak yer alan ve buna baðlý olarak da tartýþmadan ýsrarla uzak tutulan ortak din diline sahip çýkmak her inanç sahibinin görevidir. Ayný inanç halkasý içinde olmayanlar ise bu dili benimsemeseler bile en azýndan ona saygý duymayý, bir ahlaki erdem olarak görmelidirler. Müslümanlarýn maþeri vicdanýnda köklü bir tarzda yer eden bu dilin, Ýslam’ýn ilk neþet ettiði andan baþlayarak tarih boyunca taþýya geldiði sahih anlam dairesi zedelenirse dinin birleþtiriciliði ve koruyuculuðu bir yana, hayata anlam kazandýran niteliði de yok olmaya yüz tutar.

Her ne kadar erken dönem Ýslam tarihinde din dilini kullanmada mezhepler, fýrkalar ve dinî akýmlar arasýnda birtakým savrulmalar yaþanmýþsa da, her konuda olduðu gibi bu konuda da örneðimiz ve rehberimiz Sevgili Peygamberimiz olmuþtur.  Onun muhteþem sireti ve yaþayan sünneti ortadadýr;  din dilini kullanma konusundaki kaygý,  vurgu ve hassasiyetleri, kelime ve kavramlara yüklediði özel anlamlar kayýt altýna alýnmýþtýr. Bu anlamda muhteþem ve zengin bir bilgiye sahibiz. Ýslam’ýn tarihinde Hz. Peygamber (s.a.s)’e iman eden ve tabi olan Müslümanlar, hem ilahî muradý anlarken ve hem de onu anlatýrken, kelime ve kavramlarý kendi özel baðlamlarýnda kullanmaya özen göstermiþlerdir. Biz de bugün ayný yöntem ve üslubu kullanmalýyýz.

Netice olarak, bu milletin deðerler skalasýna baðlý her insan, özellikle de din görevlileri, din dilinin suiistimal edilmesi ve istismar aracý olarak kullanýlmasý karþýsýnda duyarlý olmalý ve sessiz kalmamalýdýr. Bütün Müslümanlarýn çetin bir sýnavdan geçtiði günümüzde, her mümin, kullandýðý dilde, dini kurumlarýmýza, kardeþliðe halel getirecek iddia, ifade ve söylemlerden uzak durmalý, özellikle siyasetçiler, yazarlar, akademisyenler, âlimler ve karar verici konumunda bulunan herkes,  sorumluluk bilinciyle hareket etmelidirler.

Prof. Dr. Ramazan ALTINTAÞ

Diyanet Aylýk Aralýk 2017

 

Bu yazý 8635 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

12/02/2024 - 10:58 ÜMMET OLMAK

n

27/11/2023 - 09:29 ÝMAN VE SAMÝMÝYET

n

08/08/2022 - 10:21 ÝSLAM’IN ASLÝ KAYNAKLARINI DOÐRU ANLAMANIN YÖNTEMÝ ÜZERÝNE

n

04/10/2021 - 11:28 KÖTÜLÜKLERDEN ALIKOYAN NAMAZ HANGÝ NAMAZDIR?

n

24/05/2021 - 03:53 GERÇEK KIYMET ÖLÇÜSÜ:  SALÝH VE BAKÝ AMEL

n

05/04/2021 - 08:34 FELSEFENÝN ÇALDIÐI ÝNSANLAR

n

08/03/2021 - 11:02 TEVHÝDDEN HÝDAYETE  NEBEVÝ RÝSALET

n

12/01/2021 - 11:25 ÝÞTE TOPLUMUMUZUN HÂLÝ BU

n

06/10/2020 - 02:15 PEYGAMBER EFENDÝMÝZÝN HÝCRET YOLCULUÐU

n

06/10/2020 - 11:27 ÞEHÝTLER ÖLMEZ!

n

31/08/2020 - 04:09 SONUÇLARI ÝTÝBARIYLA ÝSTÝÐFAR VE TÖVBE / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

06/07/2020 - 09:49 GENÇLÝK NEREYE GÝDÝYOR? / Abdülhamit Kahraman

n

25/06/2020 - 10:51 ÞÝMDÝ TAM ZAMANI / Abdülhamit Kahraman

n

18/05/2020 - 12:33 CÂMÝLER KAPATILDI  CUMALAR KALDIRILDI AMA.. / Abdülhamit Kahraman

n

23/04/2020 - 04:29 RAMAZANDA HAYATIN VE ÖLÜMÜN MUHASEBESÝNÝ YAPMAK / Dr. Muhlis AKAR 

n

23/04/2020 - 02:47 ÞEHR-Ý RAMAZAN VE SORUMLULUK BÝLÝNCÝ / Prof. Dr. Ramazan ALTINTAÞ

n

06/04/2020 - 10:26 HER HÂLÝMÝZE ÞÜKREDEBÝLMEK / Dr. Lamia LEVENT ABUL

n

30/03/2020 - 10:30 KULLUÐUN EN GÜZEL KIVAMI: ÝHSAN / Prof. Dr. Safi ARPAGUÞ

n

16/12/2019 - 10:13 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) DÖNEMÝNDE ÝLÝM / Prof. Dr. Þakir GÖZÜTOK

n

30/08/2019 - 10:56 HARAMDAN HELALE HÝCRET ETMEK

n

29/08/2019 - 02:59 ZÝKÝR: KALPLERÝ DÝRÝLTEN ÝKSÝR

n

17/12/2018 - 01:05 ALLAH’A YÖNELÝÞ BÝLÝNCÝNÝ TAZELEME: TÖVBE

n

17/12/2018 - 12:56 MANEVÝ ARINMA: TÖVBE

n

19/11/2018 - 10:47 Ýnancý kuþanan gençler

n

19/11/2018 - 10:42 Hz. Peygamberi Gençlere Anlatabilmek

n

17/10/2018 - 03:38 Mescitlerde Namaz Kýlmak ve Takva Sahibi Ýmam Olmak

n

30/03/2018 - 12:31 DEÝZMÝ VE ATEÝZMÝ BESLEYEN ÖNEMLÝ BÝR FAKTÖR ÝBADETSÝZLÝ

n

29/03/2018 - 12:11 MÜSLÜMANLARIN ÝLK KIBLESÝ MESCÝD-Ý AKSA VE MÜBAREK ÞEHÝR KUDÜS

n

04/01/2018 - 10:52 NEFÝS ÝLE MÜCADELE CÝHAD-I EKBER

n

03/01/2018 - 11:14 DÝNÎ TEBLÝÐDE DÝL VE ÜSLUP NASIL OLMALIDIR?

n

14/11/2017 - 11:22 HZ. PEYGAMBER’Ý GÜNÜMÜZ ÝNSANINA DOÐRU ANLATMAK

n

02/10/2017 - 04:02 ÝNSAN ONURU VE ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:31 ASIL DÝN AÞIRI YORUM

n

02/10/2017 - 03:08 DÝN GÜVENLÝÐÝ BAÐLAMINDA DÝNÝN DOÐRU ANLAÞILMASI VE YORUMLANMASI

n

19/08/2017 - 09:04 Kurban ya da Baþýndan Serçe Geçen Bir Çocuktur  ÝSMAÝL

n

12/07/2017 - 10:42 ÝNSANLIÐA KARÞI EN BÜYÜK GÜNAH:  FÝTNE

n

13/06/2017 - 12:14 RAMAZAN MEKTEBÝ

n

13/06/2017 - 12:07 EMANET AHLAKI

n

13/06/2017 - 11:59 RAMAZAN MEDENÝYETÝ

n

19/04/2017 - 03:16 HZ. PEYGAMBER VE GÜVEN TOPLUMU: DARU'S-SELAM

n

28/03/2017 - 02:41 SANAL DÜNYA VE  DEÐÝÞEN MAHREMÝYET

n

17/02/2017 - 03:17 PARALEL DÝNLERÝ KÝMLER SEVER

n

17/02/2017 - 12:40 “HADÝS ÝLMÝ”NÝN ÝSLÂMÎ ÝLÝMLER ARASINDAKÝ YERÝ

n

13/02/2017 - 12:17 KALPLERÝNDE MARAZ BULUNANLAR: MÜNAFIKLAR

n

01/02/2017 - 11:12 TEFRÝKAYA DÜÞENLER GÝBÝ OLMAYIN

n

29/12/2016 - 10:25 BÝR GÜVEN ABÝDESÝ:  Muhammedü’l-Emin

n

19/12/2016 - 04:10 Fitne ve Fesadýn Baþka Bir Versiyonu: ÝFTÝRA VE SUÇLAMA

n

18/10/2016 - 11:53 Bir Mektep Olarak CAMÝ

n

26/09/2016 - 11:04 Peygambersiz Ýslam Söylemi

n

22/09/2016 - 12:08 VÝCDANIMIZIN "Selfie"SÝNÝ ÇEKEBÝLÝR MÝYÝZ ?

n

21/09/2016 - 02:57 Boþ Vakit mi Dediniz?

n

10/08/2016 - 01:00 RASULULLAH (S.A.S.) BÖYLE BUYURDU

n

10/08/2016 - 12:44 Narsisistik Kiþilik

n

14/06/2016 - 11:32 Ramazanda Gönülden Tevhidi Yaþamak

n

06/06/2016 - 02:55 Kur’an Ýkliminde Ýyiliklerle Dinamik Bir Hayat Ýnþasý

n

02/06/2016 - 04:44 Ramazan ve iYiLiK

n

02/05/2016 - 12:25 HZ. PEYGAMBER’ÝN MESAJINI DOÐRU ANLAMAK

n

08/04/2016 - 03:14 Yoðunlaþmýþ Ýbadet Mevsimi: “Üç Aylar”

n

24/03/2016 - 10:35 DUANIZ OLMASA

n

24/03/2016 - 10:31 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

01/02/2016 - 11:48 ZÂLÝME HAKKI SÖYLEMEK

n

19/01/2016 - 04:35 ZOR ZAMANDA Müslüman Olmak

n

18/01/2016 - 02:04 Huzurda Huþu ile Durmak

n

18/01/2016 - 01:22 Alný Secdeye Varan Simalar

n

14/12/2015 - 11:41 HZ. ALÝ (Ö: 40/660)’NÝN KUR’AN-I KERÝM ANLAYIÞI

n

01/12/2015 - 02:21 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

26/11/2015 - 02:10 Namaz: Divan-ý Ýlahîde Durup Tevhide Ermektir

n

19/11/2015 - 03:13 Kur’an ve Sünnet Perspektifinden Bilgi AHlAKI

n

19/11/2015 - 03:11 Ýlim, Marifet ve Hikmet Ýliþkisi

n

22/10/2015 - 12:39 Söz mü Sükût mu?

n

09/10/2015 - 02:23 Haccýn Evrensel Boyutu

n

07/09/2015 - 04:20   KURBAN

n

07/09/2015 - 04:14 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

06/07/2015 - 12:25 SADAKA-Ý FITIR

n

06/07/2015 - 12:23 TERAVÝH NAMAZI

n

23/06/2015 - 03:48 Þeytanýn Telkini VESVESE

n

19/06/2015 - 04:50 RAMAZAN

n

15/06/2015 - 06:11 Kardeþlik ve Dostluða Açýlan Pencere SELAM

n

15/06/2015 - 03:24 Vücutta Dolaþan Sinsi Düþman: Þeytan

n

12/06/2015 - 03:38 Ýnsanýn Temel Bir Zaafý

n

12/06/2015 - 03:07 Mültecilere Hicret Yurdu            ya da Muhacire Ensar Olmak

n

06/05/2015 - 02:27 DERÝN BÝR MUHALEFET

n

27/04/2015 - 12:31 Merhameti Kuþanmak

n

27/04/2015 - 12:30 Þiddet Karþýsýnda rahmet Peygamberi 

n

17/01/2015 - 04:13 HADÝSLERÝN DOÐRU ANLAÞILMASINDA VE YORUMLANMASINDA TAKÝP EDÝLECEK YÖNTEM

n

23/12/2014 - 04:13 Müslümanýn Varlýkla Ýmtihaný

n

23/12/2014 - 04:12 Ýslami Bakýþla Varlýk ve Servet Algýmýz

n

16/12/2014 - 02:50 SÜNNET VAHÝY ÝLÝÞKÝSÝ

n

27/10/2014 - 03:06 Sabýr-Sâbir

n

24/10/2014 - 04:08 Hz. Peygamber ve Genç Sahabiler

n

24/10/2014 - 03:59 Okunmasý Gerekenler (12)

n

24/10/2014 - 03:53 Ýslam’ýn Gençlik Tasavvuru

n

04/07/2014 - 03:29 BORÇ ve KARZ-I HASEN

n

30/06/2014 - 04:46 Ramazan Ýklimi ve Helal Kazanç Bilinci

n

09/06/2014 - 11:33 ATÂLETÝ TATÝL ZANNETMEK

n

05/05/2014 - 02:42 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.)’ÝN ADÂLET ANLAYIÞI

n

09/04/2014 - 02:07 BÝR YÖNETÝCÝ OLARAK RASULULLAH

n

21/03/2014 - 04:40 Allah’ýn Korumasýný Hak Etmenin Yolu: Sabah Namazý

n

10/02/2014 - 02:47 Deðerini Bilemediðimiz Ýki Eþsiz Nimet: Saðlýk ve Boþ Zaman

n

04/10/2013 - 05:02 “Hakikat”in Nihai Temsilcisi:  Hz. Muhammed (s.a.s.) 
 

Site Ýçi Arama

7 Sevvâl 1445 |  16.04.2024

Bir Ayet

Bismillahirrahmanirrahim

Kim ahiret ekinini isterse,
Biz ona kendi ekininde arttýrmalar yaparýz.

Kim (sadece) dünya ekinini isterse, ona da ondan veririz; ancak onun ahirette bir nasibi yoktur.




( Þûrâ sûresi - 20)

Bir Hadis

Ebû Þüreyh Huveylid Ýbni Amr el-Huzâ`î radýyallahu anh’den
rivayet edildiðine göre;

Hz. Peygamber aleyhisselâm þöyle buyurdu:

“Allahým! Ýki zayýf kimsenin, yetimle kadýnýn hakkýný yemekten herkesi þiddetle sakýndýrýyorum.”


Nesâî, es-Sünenü’l-kübrâ, ‘Ýþretü’n-nisâ, 64, V, 363

Bir Dua

Bismillahirrahmanirrahim

“Rabbim! Bana tarafýndan temiz bir nesil ihsan eyle! Kuþkusuz sen duayý iþitmektesin.”


Âl-i Ýmrân Suresi-38

Hikmetli Söz

Oðlum ananý, ataný
say, bereket büyüklerle
beraber olmadadýr.
Büyüðünü bilmeyen
Allah’ýný da bilmez.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com