Ana Sayfa   |   Görüntülü Dersler  |  Sesli Dersler   |  Kur'an Araþtýrmalarý   |  Ýlmi YAZILAR   |  Aile Eðitim Yazýlarý   |  Çocuk Eðitimi Yazýlarý   |  Yazarlar  |  Ýletiþim

Kur`an-i Kerim ve Mealleri

Namaz Sureleri Tefsiri

Cuma (Tefsir) Dersleri

Hadis Dersleri

Cami Dersleri

Hz. Peygamberin Hayatý (s.a.v)

Ýnsaný Tanýmak (Radyo)

Tv Programlarý

Seminer ve Konferans

Kýsa Dersler

Özel Konular

Fýkhi Konular

Aile Eðitim Seminerleri

Foto Galeri

Üyelik Giriþi

Kull. Adı

:

Şifre

:
   

Ücretsiz Üyelik
Şifremi Unuttum

Güncel Videolar

Eðitimcilere ÖZEL
Gazze Duasý
Gençlerle Ýletiþim (Günýþýðý- Reþitpaþa​)
Uyumlu Evlilik Yöntemi (Bulgurlu)

Namaz Vakitleri

Sayaç

Sayac
Tekil (Bugün) 1199
Toplam 15284453
En Fazla 20355
Ortalama 2610
Üye Sayýsý 1175
Bugün Üye Olan 0
Online Ziyaretci
 
 

Ýnancý kuþanan gençler

“...Hakikaten onlar, Rablerine inanmýþ gençlerdi...” (Kehf, 18/13.)
19/11/2018
Vaktiyle bir grup genç, mensubu olduklarý toplumun dini olan putperestliði terk etmiþ, tevhit inancýný benimsemiþti. Baþta gizli tuttuklarý bu inanç zaman içinde açýða çýkýnca onlar da inançlarýný korkusuzca ilan edip atalarýnýn dinine karþý çýktýklarýný ifade ettiler. Ancak kendilerine edilecek zulümden korunmak için de bir maðaraya sýðýnmak zorunda kaldýlar. Bu maðarada köpekleriyle birlikte daldýklarý uykudan muhtemelen 309 yýl sonra uyandýlar. Bir gün veya daha kýsa süre uyuduklarýný zannederek içlerinden birini yiyecek almak için þehre gönderdiklerinde, iþin hakikati ortaya çýktý. Kur’an’da, “Ashab-ý Kehf” olarak adlandýrýlan Maðara Arkadaþý gençler þöyle tasvir edilmiþtir:
 
“Biz sana onlarýn baþýndan geçenleri gerçek olarak anlatýyoruz. Hakikaten onlar, Rablerine inanmýþ gençlerdi. Biz de onlarýn hidayetini arttýrdýk. Kalkýp da, 'Rabb'imiz, göklerin ve yerin Rabb'idir. Ondan baþkasýna asla ilah demeyiz. Yoksa andolsun ki saçma bir söz söylemiþ oluruz.' dediklerinde onlarýn kalplerine kuvvet vermiþtik.” (Kehf, 18/13-14.)
 
Gençlik döneminde gerçekleþen dinî yöneliþ, Allah katýnda büyük önem taþýmaktadýr. Aklen ve bedenen geliþimin yaþandýðý bu dönem; hakký arama, ona baðlanýp onun uðrunda çaba gösterme noktasýnda hayatýn en elveriþli dönemidir. Bu dönem, arzu, hayal, azim, irade, hareket, kuvvet, macera tutkusu gibi özelliklerin yoðunluðu ile hayatýn diðer dönemlerinden daha çok öne çýkmaktadýr. Nitekim Hz Peygamber’in davetine yaþlýlardan çok gençler icabet etmiþ; Kureyþ ulularýnýn, az bir kýsmý dýþýnda geneli, atalarýnýn dini üzere kalmakta ýsrar etmiþlerdi. “Hakikaten onlar, Rablerine inanmýþ gençlerdi.” cümlesindeki vurgu ile de ifadenin önemini belirtmek amaçlanmýþtýr. (Tahir b. Aþur, et-Tahrir, XV, 271.) Gençlik dönemindeki bu yöneliþi baltalamaya çalýþan tuzaklar da bu tuzaklarý aþmaya azmetmiþ gencin yöneliþini önemli kýlan diðer bir husustur. Allah Rasulü, Rabbine kulluk ederek temiz bir hayat içinde serpilip büyüyen genci, Allah’ýn kýyamet günü himaye edeceði kullar arasýnda saymýþtýr. (Buhari, Ezan, 36.)
 
Maðara Arkadaþý gençler Allah’ýn varlýk âlemine yönelik fiili tecellilerine þahit olmuþ; fýtratlarýnýn çaðrýsýna (Rum, 30/30.) icabet edip Rablerine, yani þefkat ve merhamet sahibi, geliþtiren ve yaþatan Allah’a iman etmiþlerdir. O’nun inayetinin þuurlu-þuursuz bütün varlýklarý kuþatmýþ olmasý, herhangi bir varlýðýn ortaklýðýna mahal býrakmamaktadýr. Gençlerin, kralýn huzurunda söyledikleri “Rabb'imiz, göklerin ve yerin Rabb'idir.” sözü uluhiyette tevhidi, “Ondan baþkasýna asla ilah demeyiz.” sözü rububiyette tevhidi ifade etmektedir. Uluhiyette tevhit, Allah’ýn zatýnda, sýfatlarýnda ve fiillerinde bir, tek ve benzersiz olduðunu kabul etmek; rububiyette tevhit ise Allah’tan baþkasýna tapmamak demektir. Onlar imanýn zihnî ve teorik yönü ile kalbî ve amelî yönünü bir araya getirmiþlerdir. Hayatlarýndaki anlam arayýþýna en sahici cevabý bulduklarýnda ve anlamsýzlýðýn karanlýðý anlamýn aydýnlýðý ile yer deðiþtirdiðinde artýk gerçek huzura ermiþlerdir. Ýnsanoðlu maddi arzularýný ne kadar tatmin ederse etsin, inanç açlýðýna karþý ruhunu doyuramadýðý takdirde, elde ettiði þey, sahte ve geçici bir huzurdan öteye geçmeyecektir.
 
Maðara Arkadaþý gençler, imanlarý uðrunda fedakârlýk gösterebilecek bir yüce gönüllülüðe ulaþmýþlardýr. Çünkü Yüce Allah, onlarýn imanlarýna mukabil hidayetlerini artýrmýþtýr. Hidayetlerini artýrmasý, imanlarýný, basiretlerini, yakinlerini, ihlas ve sebatlarýný artýrmasý anlamýna gelmektedir. Bu sayede onlar, içinde yaþadýklarý konfor ve rahatý bütünüyle terk ederek en temel ihtiyaçlarýnýn bile bulunmadýðý bir maðaraya sýðýnmýþlar, nefislerinin deðil Allah’ýn tarafýný tercih etmiþlerdir. Ýnançlarý uðruna evlerinden ayrýlmaya, sevdiklerinden ayrýlmaya göðüs germiþler, Allah ile baþ baþa kalmayý yeðlemiþlerdir. Böylece Allah’ýn, gerçekten inanýp inancý ile amel eden kiþinin imanýný artýrdýðýnýn örneði olmuþlardýr.
 
Maðara Arkadaþý gençler imanlarýna baðlýlýkta cesaret ve þecaat destaný yazmýþlardýr. Zira Yüce Allah, bu güçlü imanlarýna mukabil onlarýn kalplerine kuvvet vermiþtir. Kral, putlara ibadeti terk ettiklerinden dolayý toplumun önünde onlarý azarladýðýnda Allah’ýn kalplerine verdiði bu kuvvetle hiç aldýrýþ etmeden, herhangi bir tereddüt ve endiþeye kapýlmadan ayaða kalkmýþlar; yaratan, rýzýk veren, terbiye eden, bütün gökleri ve yeri tek baþýna yaratanýn Allah olduðunu haykýrmýþlardýr. Bu haykýrýþlarý ile krala, kendisinin tehditlerine önem vermediklerini ifade etmiþler; kavimlerine de inançlarýný duyurma fýrsatý bulmuþlardýr. Gençlerin yazdýklarý bu cesaret ve þecaat destanýnýn benzeri, Musa peygamberin mucizesine þahit olunca derhâl iman edip secdeye kapanan sihirbazlar da görülmektedir. Firavun büyük bir öfke ile acýmasýz bir þekilde onlarý öldürmekle tehdit ettiðinde, “Zararý yok, nasýl olsa biz Rabbi'mize dönüyoruz. Ýlk iman edenler olduðumuz için Rabbi'mizin hatalarýmýzý baðýþlayacaðýný umuyoruz.” (Þuara, 26/46-49.) diye karþýlýk vermiþlerdi. Maðara Arkadaþý gençler de bu tavýrlarý ile Yüce Allah’ýn gerçekten inanýp inancý ile amel edenin kalbini kuvvetlendirip cesaret ve þecaatini artýrmasýnýn örneði olmuþlardýr.
 
Maðara Arkadaþý gençlerin bu inanç tecrübesi, duygusal bir etkilenme sonucu gelip-geçici bir tutum deðiþikliði deðildir. Zira iman, sadece duygularýn deðil duygularýn akýlla karþýlýklý etkileþiminden doðan tereddütsüz bir inançtýr. (Fussýlet, 41/53.) Onlar akýllarýný devre dýþý býrakýp kör bir taklidin esiri olmamýþlardýr. Kalp ve akýllarýndaki uyum, ayný zamanda onlarý çeþitli aþýrýlýklardan uzak durmaya, itidale sevk etmektedir. Bu yüzden gençlerin bir sonraki cümlesi, bu tercihlerinde delilin yerini ifade eden þu cümle olmuþtur:
 
“Þu bizim kavmimiz Allah'tan baþka tanrýlar edindiler. Bari bu tanrýlar konusunda açýk bir delil getirseler. (Ne mümkün!) Öyle ise Allah hakkýnda yalan uydurandan daha zalimi var mý?” (Kehf, 18/15.)
 
Bazý müfessirlere göre bu söz, gençlerin kendi aralarýnda konuþurken söyledikleri bir sözdür. Bazýlarýna göre de gençler bu sözü, öncesindeki cümle gibi kralýn huzurunda, toplumun içinde söylemiþlerdir. Bu söz ile kralýn dinini eleþtirerek onun kibrini kýrmak istemektedirler. Cümlede hayret, kýnama, azarlama, çirkin bulma, onlarý düþüncelerinde aciz býrakma anlamlarý söz konusudur. Ayrýca sözün böyle bir ortamda söylenmesi, toplumu putlara ibadetten uzaklaþtýrmak için çok etkili bir yöntemdir. Müfessirler bu ayetten, dinî bir konunun ancak delille sabit olabileceði, delili olmayan bir konunun kabul edilemeyeceði anlamýný çýkarmýþlardýr. (Beydavi, Envaru’t-Tenzil, III, 275.)
 
Ashab-ý Kehf kýssasýndaki gençlerin hikâyesinden, gençlik dönemindeki dinî yöneliþin Allah katýnda çok deðerli olduðu, bu dönemdeki doðru bir yöneliþin pek çok manevi kazaným saðladýðý anlaþýlmaktadýr. Kýssada sözü edilen gençler, iman ile hayatlarýný anlamlandýrmýþ, hazzýn ve rahatlýðýn girdabýndan kurtulup imanýn verdiði huzura kavuþmuþtur. Bu, onlarý sorumluluk duygusuna yönelten, vurdumduymazlýktan ve nemelazýmcýlýktan uzaklaþtýran bir imandýr. Nihayet bu iman, kalp ile akýl, madde ile mana, dünya ile ahiret arasýnda dengeyi saðlayacak saðlýklý düþünme melekesine onlarý yönlendirmektedir.
 
Günümüz gençliðini sahih Ýslam inancýnýn saðlayabileceði manevi kazanýmlardan mahrum býrakan bazý yaklaþýmlar söz konusudur. Mesela toplumun dinî hayatýnda görülen bazý çeliþkilere gösterilen tepkisel tavýr, dinî hassasiyetlerin zayýflamasý ve nihayet dine karþý duyarsýzlýkla sonuçlanabilmektedir. Gerçekliðin küçük bir parçasýndan hareketle, din konusunda olumsuz bir genelleme söz konusudur. Allah’a inandýðý hâlde O’nun âleme müdahalesini reddeden Ýslam’ýn temel esaslarý ile taban tabana zýt bir anlayýþ, ileride Allah’ý da inkârla neticelenecek bir yola girilmiþ olunduðunun habercisidir. Ne yazýk ki yolun sonunda ruhi açlýðýný doyurmaya yarayacak mutlak varlýklar icat edilecek, yüce deðerlerden kopuþun sonucu olan yalnýzlýk ve tükenmiþlik duygusu en yalýn hâliyle yaþanacaktýr. Oysa insan bütün benliði ile yalnýzlýk duygusunun karanlýðýnda bir aydýnlýk,  tükenmiþlik duygusunun ürpertisinde kendisine uzanacak bir el aramaz mý? Öyleyse Allah’týr inananlarýn dostu ve onlarý karanlýktan aydýnlýða çýkaran! (Bakara, 2/257.)
 
Dr. Abdülkadir ERKUT | Diyanet Aylýk Dergi
 

Bu yazý 4583 defa okunmuþtur...

Yorum Ekle

Yazdýr

YORUM LÝSTESÝ

KATEGORÝDEKÝ DÝÐER HABERLER

n

12/02/2024 - 10:58 ÜMMET OLMAK

n

27/11/2023 - 09:29 ÝMAN VE SAMÝMÝYET

n

08/08/2022 - 10:21 ÝSLAM’IN ASLÝ KAYNAKLARINI DOÐRU ANLAMANIN YÖNTEMÝ ÜZERÝNE

n

04/10/2021 - 11:28 KÖTÜLÜKLERDEN ALIKOYAN NAMAZ HANGÝ NAMAZDIR?

n

24/05/2021 - 03:53 GERÇEK KIYMET ÖLÇÜSÜ:  SALÝH VE BAKÝ AMEL

n

05/04/2021 - 08:34 FELSEFENÝN ÇALDIÐI ÝNSANLAR

n

08/03/2021 - 11:02 TEVHÝDDEN HÝDAYETE  NEBEVÝ RÝSALET

n

12/01/2021 - 11:25 ÝÞTE TOPLUMUMUZUN HÂLÝ BU

n

06/10/2020 - 02:15 PEYGAMBER EFENDÝMÝZÝN HÝCRET YOLCULUÐU

n

06/10/2020 - 11:27 ÞEHÝTLER ÖLMEZ!

n

31/08/2020 - 04:09 SONUÇLARI ÝTÝBARIYLA ÝSTÝÐFAR VE TÖVBE / Dr. Abdülkadir ERKUT

n

06/07/2020 - 09:49 GENÇLÝK NEREYE GÝDÝYOR? / Abdülhamit Kahraman

n

25/06/2020 - 10:51 ÞÝMDÝ TAM ZAMANI / Abdülhamit Kahraman

n

18/05/2020 - 12:33 CÂMÝLER KAPATILDI  CUMALAR KALDIRILDI AMA.. / Abdülhamit Kahraman

n

23/04/2020 - 04:29 RAMAZANDA HAYATIN VE ÖLÜMÜN MUHASEBESÝNÝ YAPMAK / Dr. Muhlis AKAR 

n

23/04/2020 - 02:47 ÞEHR-Ý RAMAZAN VE SORUMLULUK BÝLÝNCÝ / Prof. Dr. Ramazan ALTINTAÞ

n

06/04/2020 - 10:26 HER HÂLÝMÝZE ÞÜKREDEBÝLMEK / Dr. Lamia LEVENT ABUL

n

30/03/2020 - 10:30 KULLUÐUN EN GÜZEL KIVAMI: ÝHSAN / Prof. Dr. Safi ARPAGUÞ

n

16/12/2019 - 10:13 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) DÖNEMÝNDE ÝLÝM / Prof. Dr. Þakir GÖZÜTOK

n

30/08/2019 - 10:56 HARAMDAN HELALE HÝCRET ETMEK

n

29/08/2019 - 02:59 ZÝKÝR: KALPLERÝ DÝRÝLTEN ÝKSÝR

n

17/12/2018 - 01:05 ALLAH’A YÖNELÝÞ BÝLÝNCÝNÝ TAZELEME: TÖVBE

n

17/12/2018 - 12:56 MANEVÝ ARINMA: TÖVBE

n

19/11/2018 - 10:47 Ýnancý kuþanan gençler

n

19/11/2018 - 10:42 Hz. Peygamberi Gençlere Anlatabilmek

n

17/10/2018 - 03:38 Mescitlerde Namaz Kýlmak ve Takva Sahibi Ýmam Olmak

n

30/03/2018 - 12:31 DEÝZMÝ VE ATEÝZMÝ BESLEYEN ÖNEMLÝ BÝR FAKTÖR ÝBADETSÝZLÝ

n

29/03/2018 - 12:11 MÜSLÜMANLARIN ÝLK KIBLESÝ MESCÝD-Ý AKSA VE MÜBAREK ÞEHÝR KUDÜS

n

04/01/2018 - 10:52 NEFÝS ÝLE MÜCADELE CÝHAD-I EKBER

n

03/01/2018 - 11:14 DÝNÎ TEBLÝÐDE DÝL VE ÜSLUP NASIL OLMALIDIR?

n

14/11/2017 - 11:22 HZ. PEYGAMBER’Ý GÜNÜMÜZ ÝNSANINA DOÐRU ANLATMAK

n

02/10/2017 - 04:02 ÝNSAN ONURU VE ALLAH’A KULLUK

n

02/10/2017 - 03:31 ASIL DÝN AÞIRI YORUM

n

02/10/2017 - 03:08 DÝN GÜVENLÝÐÝ BAÐLAMINDA DÝNÝN DOÐRU ANLAÞILMASI VE YORUMLANMASI

n

19/08/2017 - 09:04 Kurban ya da Baþýndan Serçe Geçen Bir Çocuktur  ÝSMAÝL

n

12/07/2017 - 10:42 ÝNSANLIÐA KARÞI EN BÜYÜK GÜNAH:  FÝTNE

n

13/06/2017 - 12:14 RAMAZAN MEKTEBÝ

n

13/06/2017 - 12:07 EMANET AHLAKI

n

13/06/2017 - 11:59 RAMAZAN MEDENÝYETÝ

n

19/04/2017 - 03:16 HZ. PEYGAMBER VE GÜVEN TOPLUMU: DARU'S-SELAM

n

28/03/2017 - 02:41 SANAL DÜNYA VE  DEÐÝÞEN MAHREMÝYET

n

17/02/2017 - 03:17 PARALEL DÝNLERÝ KÝMLER SEVER

n

17/02/2017 - 12:40 “HADÝS ÝLMÝ”NÝN ÝSLÂMÎ ÝLÝMLER ARASINDAKÝ YERÝ

n

13/02/2017 - 12:17 KALPLERÝNDE MARAZ BULUNANLAR: MÜNAFIKLAR

n

01/02/2017 - 11:12 TEFRÝKAYA DÜÞENLER GÝBÝ OLMAYIN

n

29/12/2016 - 10:25 BÝR GÜVEN ABÝDESÝ:  Muhammedü’l-Emin

n

19/12/2016 - 04:10 Fitne ve Fesadýn Baþka Bir Versiyonu: ÝFTÝRA VE SUÇLAMA

n

18/10/2016 - 11:53 Bir Mektep Olarak CAMÝ

n

26/09/2016 - 11:04 Peygambersiz Ýslam Söylemi

n

22/09/2016 - 12:08 VÝCDANIMIZIN "Selfie"SÝNÝ ÇEKEBÝLÝR MÝYÝZ ?

n

21/09/2016 - 02:57 Boþ Vakit mi Dediniz?

n

10/08/2016 - 01:00 RASULULLAH (S.A.S.) BÖYLE BUYURDU

n

10/08/2016 - 12:44 Narsisistik Kiþilik

n

14/06/2016 - 11:32 Ramazanda Gönülden Tevhidi Yaþamak

n

06/06/2016 - 02:55 Kur’an Ýkliminde Ýyiliklerle Dinamik Bir Hayat Ýnþasý

n

02/06/2016 - 04:44 Ramazan ve iYiLiK

n

02/05/2016 - 12:25 HZ. PEYGAMBER’ÝN MESAJINI DOÐRU ANLAMAK

n

08/04/2016 - 03:14 Yoðunlaþmýþ Ýbadet Mevsimi: “Üç Aylar”

n

24/03/2016 - 10:35 DUANIZ OLMASA

n

24/03/2016 - 10:31 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

01/02/2016 - 11:48 ZÂLÝME HAKKI SÖYLEMEK

n

19/01/2016 - 04:35 ZOR ZAMANDA Müslüman Olmak

n

18/01/2016 - 02:04 Huzurda Huþu ile Durmak

n

18/01/2016 - 01:22 Alný Secdeye Varan Simalar

n

14/12/2015 - 11:41 HZ. ALÝ (Ö: 40/660)’NÝN KUR’AN-I KERÝM ANLAYIÞI

n

01/12/2015 - 02:21 SAHÂBE’NÝN PEYGAMBER SEVGÝSÝ

n

26/11/2015 - 02:10 Namaz: Divan-ý Ýlahîde Durup Tevhide Ermektir

n

19/11/2015 - 03:13 Kur’an ve Sünnet Perspektifinden Bilgi AHlAKI

n

19/11/2015 - 03:11 Ýlim, Marifet ve Hikmet Ýliþkisi

n

22/10/2015 - 12:39 Söz mü Sükût mu?

n

09/10/2015 - 02:23 Haccýn Evrensel Boyutu

n

07/09/2015 - 04:20   KURBAN

n

07/09/2015 - 04:14 Mescitler Arasýnda Mescid-i Aksa’ya Dair

n

06/07/2015 - 12:25 SADAKA-Ý FITIR

n

06/07/2015 - 12:23 TERAVÝH NAMAZI

n

23/06/2015 - 03:48 Þeytanýn Telkini VESVESE

n

19/06/2015 - 04:50 RAMAZAN

n

15/06/2015 - 06:11 Kardeþlik ve Dostluða Açýlan Pencere SELAM

n

15/06/2015 - 03:24 Vücutta Dolaþan Sinsi Düþman: Þeytan

n

12/06/2015 - 03:38 Ýnsanýn Temel Bir Zaafý

n

12/06/2015 - 03:07 Mültecilere Hicret Yurdu            ya da Muhacire Ensar Olmak

n

06/05/2015 - 02:27 DERÝN BÝR MUHALEFET

n

27/04/2015 - 12:31 Merhameti Kuþanmak

n

27/04/2015 - 12:30 Þiddet Karþýsýnda rahmet Peygamberi 

n

17/01/2015 - 04:13 HADÝSLERÝN DOÐRU ANLAÞILMASINDA VE YORUMLANMASINDA TAKÝP EDÝLECEK YÖNTEM

n

23/12/2014 - 04:13 Müslümanýn Varlýkla Ýmtihaný

n

23/12/2014 - 04:12 Ýslami Bakýþla Varlýk ve Servet Algýmýz

n

16/12/2014 - 02:50 SÜNNET VAHÝY ÝLÝÞKÝSÝ

n

27/10/2014 - 03:06 Sabýr-Sâbir

n

24/10/2014 - 04:08 Hz. Peygamber ve Genç Sahabiler

n

24/10/2014 - 03:59 Okunmasý Gerekenler (12)

n

24/10/2014 - 03:53 Ýslam’ýn Gençlik Tasavvuru

n

04/07/2014 - 03:29 BORÇ ve KARZ-I HASEN

n

30/06/2014 - 04:46 Ramazan Ýklimi ve Helal Kazanç Bilinci

n

09/06/2014 - 11:33 ATÂLETÝ TATÝL ZANNETMEK

n

05/05/2014 - 02:42 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.)’ÝN ADÂLET ANLAYIÞI

n

09/04/2014 - 02:07 BÝR YÖNETÝCÝ OLARAK RASULULLAH

n

21/03/2014 - 04:40 Allah’ýn Korumasýný Hak Etmenin Yolu: Sabah Namazý

n

10/02/2014 - 02:47 Deðerini Bilemediðimiz Ýki Eþsiz Nimet: Saðlýk ve Boþ Zaman

n

04/10/2013 - 05:02 “Hakikat”in Nihai Temsilcisi:  Hz. Muhammed (s.a.s.) 
 

Site Ýçi Arama

17 Sevvâl 1445 |  26.04.2024

Bir Ayet

Bismillâhirrahmânirrahîm

De ki: "Allah dilemedikçe ben kendime bir zarar verme ve bir fayda saðlama gücüne sahip deðilim. Eðer ben gaybý biliyor olsaydým, daha çok hayýr elde etmek isterdim ve bana kötülük dokunmazdý. Ben inanan bir kavim için sadece bir uyarýcý ve bir müjdeciyim."



( Araf Sûresi - 188)

Bir Hadis

Enes (r.a) ’den rivayet edildiðine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.) yemek yediði zaman üç parmaðýný da yalardý ve bu konuda þöyle buyururdu:

“Herhangi birinizin lokmasý yere düþtüðü zaman, bulaþan þeyi temizleyip lokmayý yesin. Onu þeytana býrakmasýn.”

Resûl-i Ekrem tabaðýn sýyrýlmasýný emrederek:

“Zira bereketin yemeðin neresinde bulunduðunu bilemezsiniz” buyurdu.



Müslim, Eþribe 136. Ayrýca bk. Ebû Dâvûd, Et’ýme 49; Tirmizî, Et’ýme 11

Bir Dua

“Allah’ým! Bütün iþlerimdeki ölçüsüzlüðümü, cahilliðimi ve hatamý baðýþla. Sen bunlarý benden daha iyi biliyorsun.”

(Buhari, Deavât, 60)

Hikmetli Söz

Ýnsan, bir ilmi öðrendikçe kusurunu daha ziyade anladýðý zaman alim olur.

Canlý yayýn

Ýslam Ansiklopedisi

  Tasarým : Networkbil.NET

@2008 kuraniterbiye.Com